Utstyr og klær?

En tråd i 'August 2012' startet av minifilini, 29 Feb 2012.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. minifilini Betatt av forumet

Noen som har handlet til babyen ? Fikk jo vite at vi får jente så kjøpte litt rosa klær i går. Selvom vi har veldig mye klær fra Sofie var liten, men kunne ikke dy meg. Ellers så kjøper vi ikke noe utstyr denne gangen, siden vi har det meste. Kanskje en lekegrin som går ann å regulere, sånn at Sofie ikke får tak i babyen.

2. L86 Elsker forumet

Har ikke handlet noe til denne babyen. Vet ikke kjønn ennå- vi har jente fra før, men tror det blir gutt nå. Har endel kjønnsnøytralt strikket tøy fra diverse familiemedlemmer som jeg liker å bruke. Ellers har vi fått tilbake endel utstyr nå, som har vært til utlån. Eneste vi må kjøpe av de store tingene er seng og ny bilstol. Men alt dette tar vi til sommeren. :) 

3. Mammatoo Glad i forumet

Har ingenting, så her må alt kjøpes .. 
    Noe får jeg av ei venninne - sprinkelseng og stellebord :)

Men har ikke kjøpt noe enda ... Leter etter vogn og bilstol om dagene, blir ikke sikker på hva som skal velges ... Så mye å velge mellom. 

Men etter UL om vi får se kjønn, så skal det shoppes en del klær ihvertfall :)

4. *2 prinsesser og Lillegutt* Gift med forumet

Vi har handlet vogn til babyen og bilstol skal vi få låne, ellers har vi det meste av utstyr fra jentene. Vet ikke hva det blir enda, blir det jente så har vi masse klær :) Blir det gutt så må vi ut å handle litt :)

5. Leontodon Forumet er livet VIP

Vi har kjøpt barnevogn, ellers så venter vi med innkjøpene en stund til. Men, garderoben til lillen vokser jevnt og trutt ettersom plaggene kommer av strikkepinnene :)

6. minifilini Betatt av forumet

Jeg har nettopp funne frem strikke pinnene, så her blir det strikket også :D det er så koselig å sitte å strikke, mens mann kjenner på sparkene fra den lille :)

7. Leontodon Forumet er livet VIP

Lite som slår det :)

Og mye mer hadde det kommet av pinnene til lillegull hadde det ikke vært for alle de uferdige objektene jeg har liggende til storesøsknene :p

8. Dollface Forumet er livet VIP

vi har begynt litt, men har også noe fra storebror :)
    Har kjøpt stellebord, og i morra skal jeg kjøpe vogn.. hoho... jeg har vogndilla, men hadde egentlig lovet at jeg ikke skulle ha en ny denne gangen.. fordi vi har en simo etter storebror... meneh.. så er det tilbud.. og så ja.. *sukk* så sa mannen ja da... og da ja... :D

så har vi stellebord, vugge og endel tøy om det blir gutt..
    da gjenstår igrunn bare bilstol av de store tingene, men himmel - det er endel som skal inn alliekvel altså... bæresjal.... stellematte.... dyner, madrass, puter, ja... maaaasse...

godt en har god tid 

9. Sommernurkftw Elsker forumet MayDay2021 Februarbarna 2020

Har en del etter første men hvis det blir gutt så må jeg ut og handle gitt. Ellers MÅ vi ha nytt stellebord for det vi hadde knakk. 

10. Varia Glad i forumet

Kjøp minst mulig er vell mitt beste tips. Butikkene er fortsatt åpne når den lille kommer til verden. Og hver mamma, pappa og baby har forskjellige behov. Jeg hadde ett bom kjøp og det var babasling bæreslynge. Fikk ikke til å bære Odin i den. Ble byttet i elastisk bæresjal, noe jeg ikke klarte meg uten. Brukte det til Odin var nærmere året og kjente aldri noe i ryggen. Prøvde BB-bæreselen men fikk vondt i skuldre og rygg med en gang. Og ikke kjøp inn en haug med flasker ol noen barn er sære på smukk og flasker. Så det er en prosess å finne riktig. Jeg lånte å prøvde før jeg kjøpte. De tingene vi har vert veldig glad i er: Angelcare bleiebøtta (reflex-bare barn) har aldri hatt problem med varmekabler og lukt STOKKEs stellebord. Koster litt men vi er begge to høye og dette er set høyeste stellebordet vi fant. Kan stå lenge å pludre uten å få feilvelastning i rygg. Pluss at jeg synes det er beste å stelle med barnet i den retningen. Lekegrind. Har hund så da var det fint å kunne sette kurven i den. Og når Odin ble større fikk han leke i fred. Har parkàkid. Så vi avgrenset en krok på stua så Odin kunne leke. Der inne hadde han gymmatte og et relativt stort telt. Brystvortekrem. Nå husker jeg ikke navnet (gul liten tube) noen rådet meg til å den med på føden. Og takk og lov for den. Trengte den i ca bare et par uker, for da var puppene innkjørt. Men dette er individuelt, noen trenger den bittelitt noen hele ammeperioden. Den var ihvertfall gull :) Simovogna mi. IKKE noe by vogn. Helt sinnsykt tung å ta ut og inn fra bil. Men fantastisk å trille tur med. Elsker den :) kjøpte Simotrille etter hvert for å ha i byen. Microsterilisator. Holdt på å brenne ned huset to ganger før jeg fikk tak i den.

11. surrehodet Elsker forumet

Skal bare kjøpe sprinkelseng og søskenvogn, og det gjør jeg i løpet av juni/juli tenkte jeg. Men kjøpte 2 nye blå sparkebukser på tirsdag da jeg fikk ordentlig bilde av tuten :o) Men blir nok ikke noe særlig mye nytt på denne tassen, gullet hadde så mye klær i alle str(bortsett fra 50,der hadde han akurat passe) at jeg ikke rakk å bruke alt.

Men nå som det blir en gutt til har jeg kjøpt noen kjempefine selebukser fra Danmark til gullet, nå som buksene skal brukes av en til, ble liksom ikke over 500 kr for en bukse såååå ille hehe ;)

12. ¤Mosepjusk¤ Forelsket i forumet

Vi trenger bilstol 0-13 kg, og stellematte. Vi har benkplate over vaskemaskin og tørketrommel, så vi skifter der, kjempesmart synes vi!
    Vogn har vi, sprinkelseng etter storebror og vogga som min olderfar laget, skal også knøttet ligge i. Ellers tar vi det litt som det kommer. Litt klær må sikkert kjøpes inn, men stresser ikke med det! :)

Del denne siden