Utstyr man ikke brukte sist

Mozell85

Elsker forumet
Julikulene 2020
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hva av utstyr skaffet du sist som du ikke brukte eller som var unødvendig?

For min del var det følgende:
- Bedside crib (lånte av søsteren min, men var for lav for min seng. Brukte sprinkelseng istedet).
- Lekegrind (henta gratis på finn, gav den videre når vi så den ikke ble brukt)
- Ammepute
- Brystpumpe elektrisk (fikk i gave, men jeg har visst ikke pumpbare bryster. Jeg kjøpte NatureBond silikon brystpumpe (manuell) istedet, og den funka bra for meg)
- Helsetepper
- Bæresele (lånte av venninne, men min baby likte den ikke)
- BBhugme (fikk av venninne, likte den ikke)
- Badehåndklær med hette (vanlige badehåndklær funker like bra)
- Noen klær i str. 50 (han var 55cm når han ble født)

Signerer badehåndklær og klær i str 50 :)

Yngste nektet å ta flaske og smokk så jeg brukte mye penger på ulike typer for å se om han skjønte det - men det funka ikke.

Ellers var det sikkert mer, men jeg har glemt det meste siden det er så lenge siden :hilarious:

- Badehåndkle med hette (trengs ikke på baby)
- bbhugme (brukte like greit vanlige puter)
- bedsidecrib (brukte sprinkelseng i stede)
- helseteppe (hva i alle dager brukes det til??)

- Løse bukser til etter fødsel - brukte heller tights og stramme ting som jeg følte holdt alt på plass :hilarious:

- Kjølebind - ble klipt, men hadde likevel ikke behov, null smerter i ettertid :joyful:

- Cozyfix ammepute - veldig lite justerbar, brukte BB hugme mye!

- vugge
- badehåndkle
- sokker, gensere og bukser (de første 6 mnd på ungen) brukte kun body og strømpebukse
- klær str 50 og 56 og bleier str 1 og 2. ungen ble født til str 62!
- helseteppe og alle mulige slags babytepper

Morro å se hva mange dere skriver som dere ikke hadde bruk for, som jeg brukte MASSE :hilarious:

Det eneste jeg føler virkelig var bortkastet for min del var krybbe til å ha på stua. (Brukte heller babynest og så vogn når han var nesten 1 mnd) :happy:

Lekegrind var lite brukt. Hadde vippestolen oppi der så hun kom litt opp i høyden mens jeg lagde mat osv.

Vanlige håndklær går. Trenger ikke bruke ekstra penger på «babyhåndklær».

Jeg måtte ha noen klær i 50 altså, men ikke mye. Den vokser de ut av innen en mnd. Men hun hadde svømt i 56 den første tiden.

Brukte heller ikke stelleveske. Likte heller å ha bleier og våtservietter i en liten sekk under vogna. Jo flere barn du får, jo mindre tar du med ut :p

Fikk også votter til å feste på vogn. De brukte jeg heller ikke. Mye bedre å bare ha på seg vanlige votter :)

Dyre bæreseler/sjal, man aner jo ikke om ungen liker det, så kan man anbefaler jeg å låne. Fikk låne sjal som jeg og baby hatet, hadde to bæreseler selv hvor den ene ble bittelitt brukt. Håper at neste vil like de bedre, men litt lyst på en som sitter bedre på kroppen. Babybjörn belastet bare skuldre så ble tungt etterhvert.

Strømpebukser, har ca aldri brukt det uten til pentøy. Værste plagget jeg har vært borti :p Så kjøper ingen flere enn de jeg har i eskene
De tykke sokkene på h&m baby
Overdeler med hette
Cardigan/jakker under str 62
Ammepute cosyfix, funket bra i 6-7 uker når baby er minimini, men så blir den for stor og svær. Ville heller ha det mykt og brukte en hotellpute vi hadde fra før :)

Morro å se hva mange dere skriver som dere ikke hadde bruk for, som jeg brukte MASSE :hilarious:

Det eneste jeg føler virkelig var bortkastet for min del var krybbe til å ha på stua. (Brukte heller babynest og så vogn når han var nesten 1 mnd) :happy:

Haha enig! Er så mye her jeg tenker har vært GULL for oss :hilarious:

Bbhugme pute til å støtte mage og bekken når jeg sov. Fylt med isoporkuler, bråka rett ig slett hver gang jeg rørte på meg. Kjøpte en ekstra dyne på europris til 150 kr i steden, som jeg rulla til en pølse, funka like bra, uten bråk.

Nesesugern har vi aldri brukt.

Her var det bæresele og babynest jeg på forhånd trodde var et must, som vi endte opp med å erfare at det ikke var. Baby ville mye heller ligge rett på sofaen/på oss/i senga enn i babynest. Han fant rett og slett ikke roen i nestet. Bæresele brukte jeg to ganger, innendørs, for å prøve å roe ham etter vaksine. Ellers brukte vi bare bilstol (kompatibel med understellet til vogna) og vogn.

Bæresele ble ikke brukt her, ellers fikk jeg god nytte av det meste! Men mange smokker han ikke godtok så det var ikke vits å kjøpe flere like før vi visste hvilken han ville ha

Vi derimot fikk MYE bruk for bæresele! Med begge barna :) Eldste hadde kolikk og måtte bæres i søvn de første månedene.. Hadde ikke overlevd uten bæresele

Jeg ble overrasket over hvor lite utstyr jeg faktisk trengte. Men det var noen ting som var uunnværlige. Brukte babynest myye, og også bæresjal i begynnelse og bæresele litt seinere. Ang klær så hadde jeg hørt på råd om å ikke kjøpe så mye i str 50, men endte med å sende mann på handletur for å kjøpe str 44.. Brukte 50 og 56 i flere måneder, så man vet aldri.

Jeg ble overrasket over hvor lite utstyr jeg faktisk trengte. Men det var noen ting som var uunnværlige. Brukte babynest myye, og også bæresjal i begynnelse og bæresele litt seinere. Ang klær så hadde jeg hørt på råd om å ikke kjøpe så mye i str 50, men endte med å sende mann på handletur for å kjøpe str 44.. Brukte 50 og 56 i flere måneder, så man vet aldri.
Samme her. Vi måtte ikke ned i 44, men brukte str 50 i 3-4 uker. Hadde på forhånd bare kjøpt 3 bodyer i den str og fikk gulpebaby :hilarious: man trenger ikke fylle skapet med de minste størrelsene, men selv om andre aldri fikk bruk for det så kan det hende man selv får det :wtf:

Og en ting til som ikke ble brukt: SOKKER! Altså hvilken tåpelig oppfinnelse er det til små babyer?! :hilarious: Sokker var alle andre plasser enn der de skulle være. Min gutt "passet ikke" sokker før nå i vinter, nesten 1,5 år gammel! Ingen typer holdt seg på foten.

Og en ting til som ikke ble brukt: SOKKER! Altså hvilken tåpelig oppfinnelse er det til små babyer?! :hilarious: Sokker var alle andre plasser enn der de skulle være. Min gutt "passet ikke" sokker før nå i vinter, nesten 1,5 år gammel! Ingen typer holdt seg på foten.

Haha, vi brukte sokker masse! :hilarious: Men var bare én type som holdt seg på, og det var de tykke sokkene fra lillelam :joyful:

Sprinkelseng, men den ble brukt litt som lekegrind, da. ☺️ Ellers kan jeg ikke komme på så mye som ikke ble brukt?

Back
Topp