Ville bare tipse om
www.fødebagen.no.
De har f.eks. støttestrømper, flaske som spruter vann på underlivet når du tisser etter fødsel (svir å tisse), truser til både svangerskap og etter fødsel, på stell - såpe, og ikke minst KJØLEBIND. Jeg har brukt dette med mine to og kan sterk anbefale dem!
Føder du på sykehuset får du vanlige bind og store bind som de har fuktet med vann og lagt i fryseren. Når de smelter avgir de fuktighet, og de er stive i starten. Dette er hvert fall slik de blir beskrevet. Jeg har bare brukt fødebagen sine. De fungerer som en vanlig ispose, men holder en temperatur slik at du kan ha dem direkte inntil huden. De absorberer blodet som renner ut av deg, og du unngår at underlivet konstant er fuktig.
Jeg fikk tilbakemelding fra jordmor på føden om at hevelsen hadde gått overraskende raskt ned etter andremann (brukte flere isbind med han enn med første) og at såret helet raskt. Jeg ble klipt med første og sydd etter begge fødslene. Du kan bruke dem uavhengig av om du blir klipt/revner eller ei. (Ps; nei, du kjenner verken klipp eller revning)
De kan også brukes oppå det gjensydde keiserkuttet for å lindre ubehag.