Utstyr man bare må ha!

Lillegull95

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberskattene 2023
Februarhjertene 2025
Her er det som står på innkjøpslista foreløbig.

-Drømmesauen Ewan (lifesaver til førstemann.hun bruker den enda så trenger en ny)
- Tripptrapp (nyfødtsete har vi)
- Trådløs brystpumpe
- Omslagsbodyer
- Ny madrass til bedsiden.
 
Her er det som står på innkjøpslista foreløbig.

-Drømmesauen Ewan (lifesaver til førstemann.hun bruker den enda så trenger en ny)
- Tripptrapp (nyfødtsete har vi)
- Trådløs brystpumpe
- Omslagsbodyer
- Ny madrass til bedsiden.
Åh omslagsbodyer :Heartred Jeg har også alltid elsket de sparkebuksene fra HM med føtter/«sokker» på. Alle sa til meg med første at det var dumt kjøp pga da vokser de raskere utav enn om en har vanlige ‘bukser’, men jeg synes det var så deilig med de for ellers spente jo ungen bare av seg sokkene :laughing002 kjøpte de samme til andremann og kommer absolutt til å kjøpe de til minstemann også! Ikke minst er de sykt søte å ta vare på, begge jentene våre har senere brukt de til dukkene sine xsmile2
 
Her er det som står på innkjøpslista foreløbig.

-Drømmesauen Ewan (lifesaver til førstemann.hun bruker den enda så trenger en ny)
- Tripptrapp (nyfødtsete har vi)
- Trådløs brystpumpe
- Omslagsbodyer
- Ny madrass til bedsiden.
Vippestol og babycall! :love017
 
Åh omslagsbodyer :Heartred Jeg har også alltid elsket de sparkebuksene fra HM med føtter/«sokker» på. Alle sa til meg med første at det var dumt kjøp pga da vokser de raskere utav enn om en har vanlige ‘bukser’, men jeg synes det var så deilig med de for ellers spente jo ungen bare av seg sokkene :laughing002 kjøpte de samme til andremann og kommer absolutt til å kjøpe de til minstemann også! Ikke minst er de sykt søte å ta vare på, begge jentene våre har senere brukt de til dukkene sine xsmile2
Elsker også de buksene. Har heldigvis mange igjen fra førstemann
 
Musselinkluter
Stellebag
Ny vogn?
Stellebord
Bæresjal
Bleier

Ellers tror jeg vi har alt fra før. Muuulig vi må ha en ny bilstol, for jeg vet ikke om den passer i bilen (uten base blir det uansett). Og så samsover vi, så vi trenger ikke seng.
 
Heldigvis har jeg fremdeles en del fra nr 1, og er det en ting jeg ELSKER og snart kommer til å ta i bruk igjen er det bbhugme gravidputa mi! Den er et MUST! :talk017

Utstyr jeg syntes var kjempegodt å ha forrige gang var
- babycall
- babynest
- bilstol som kan bæres og settes på vogn
- bæresjal
- omslagsbodyer
- Otto Oter (eller lignende!)
 
Åh omslagsbodyer :Heartred Jeg har også alltid elsket de sparkebuksene fra HM med føtter/«sokker» på. Alle sa til meg med første at det var dumt kjøp pga da vokser de raskere utav enn om en har vanlige ‘bukser’, men jeg synes det var så deilig med de for ellers spente jo ungen bare av seg sokkene :laughing002 kjøpte de samme til andremann og kommer absolutt til å kjøpe de til minstemann også! Ikke minst er de sykt søte å ta vare på, begge jentene våre har senere brukt de til dukkene sine xsmile2
Når guttungen ble for lang så klippet eg bare bena av og sydde dei om til små "sko/sokker"
På den måten kunne han bruke buksen og pyjamaser lengre :joyful:
 
Vippestol var gull verdt med forrige :)
 
Har heldigvis det meste fra nr en som også var vinterbarn. Men det som var best var cozyfix ammepute (!!), vippestol, Babynest, baby call, omslags ullbody, ribbestrikket ullbukse, tynne ulluer som ikke stikker.
 
Har det meste etter førstemann, men det er én ting jeg skal bytte ut; ut med stellematte i stoff og inn med Leander stellematte! Den står øverst på lista hos meg :thumright
 
Jeg har stort sett alt fra før, men må ha ny vogn og babysete til bilen. Hvis det er en ting jeg virkelig vil anbefale til alle så er det bilstolpose, det er skikkelig gull med vinterbarn.
 
Jeg har stort sett alt fra før, men må ha ny vogn og babysete til bilen. Hvis det er en ting jeg virkelig vil anbefale til alle så er det bilstolpose, det er skikkelig gull med vinterbarn.
Bilstolpose tror jeg at vi skal ha denne gangen. Trengte det ikke med første for da hadde vi leilighet med garasje under, men nå skal jo mini være med på bhg henting/levering så tenker det er greit å ha!
 
Har det meste etter førstemann, men det er én ting jeg skal bytte ut; ut med stellematte i stoff og inn med Leander stellematte! Den står øverst på lista hos meg :thumright
Kjempefin og ønsket meg den selv til nr 2, men ei venninne som hadde den, solgte den mellom sin første og andre, fordi kantene er så lave. Straks ungen snur seg, er den utenfor matta. Skal sies at de fleste bleieskift kan være en slåsskamp fra de begynner å snu seg, men en god, myk og klassisk stellematte er nok mer praktisk. Litt vanskeligere å dytte seg vekk når de synker litt ned i den.
 
Kjempefin og ønsket meg den selv til nr 2, men ei venninne som hadde den, solgte den mellom sin første og andre, fordi kantene er så lave. Straks ungen snur seg, er den utenfor matta. Skal sies at de fleste bleieskift kan være en slåsskamp fra de begynner å snu seg, men en god, myk og klassisk stellematte er nok mer praktisk. Litt vanskeligere å dytte seg vekk når de synker litt ned i den.

aaahh! hmm.. det har jeg ikke tenkt på! Her er jeg så klar for en stellematte som er lettere å vaske / holde ren. Står uansett alltid atme ungen når den ligger på stellebordet, så vil tro det går bra. Men får ha den gamle i bakhånd hvis jeg angrer!
 
Jeg har stort sett alt fra før, men må ha ny vogn og babysete til bilen. Hvis det er en ting jeg virkelig vil anbefale til alle så er det bilstolpose, det er skikkelig gull med vinterbarn.
Takk for tips! Jeg tenker en bilstolpose er veldig kjekt å ha! Sist hadde vi sommerbarn så det var ikke nødvendig, men som noen andre skrev, nå skal baby være med å hente/levere i barnehagen :joyful:
 
Ville bare tipse om www.fødebagen.no.
De har f.eks. støttestrømper, flaske som spruter vann på underlivet når du tisser etter fødsel (svir å tisse), truser til både svangerskap og etter fødsel, på stell - såpe, og ikke minst KJØLEBIND. Jeg har brukt dette med mine to og kan sterk anbefale dem!

Føder du på sykehuset får du vanlige bind og store bind som de har fuktet med vann og lagt i fryseren. Når de smelter avgir de fuktighet, og de er stive i starten. Dette er hvert fall slik de blir beskrevet. Jeg har bare brukt fødebagen sine. De fungerer som en vanlig ispose, men holder en temperatur slik at du kan ha dem direkte inntil huden. De absorberer blodet som renner ut av deg, og du unngår at underlivet konstant er fuktig.

Jeg fikk tilbakemelding fra jordmor på føden om at hevelsen hadde gått overraskende raskt ned etter andremann (brukte flere isbind med han enn med første) og at såret helet raskt. Jeg ble klipt med første og sydd etter begge fødslene. Du kan bruke dem uavhengig av om du blir klipt/revner eller ei. (Ps; nei, du kjenner verken klipp eller revning)

De kan også brukes oppå det gjensydde keiserkuttet for å lindre ubehag.
 
Ville bare tipse om www.fødebagen.no.
De har f.eks. støttestrømper, flaske som spruter vann på underlivet når du tisser etter fødsel (svir å tisse), truser til både svangerskap og etter fødsel, på stell - såpe, og ikke minst KJØLEBIND. Jeg har brukt dette med mine to og kan sterk anbefale dem!

Føder du på sykehuset får du vanlige bind og store bind som de har fuktet med vann og lagt i fryseren. Når de smelter avgir de fuktighet, og de er stive i starten. Dette er hvert fall slik de blir beskrevet. Jeg har bare brukt fødebagen sine. De fungerer som en vanlig ispose, men holder en temperatur slik at du kan ha dem direkte inntil huden. De absorberer blodet som renner ut av deg, og du unngår at underlivet konstant er fuktig.

Jeg fikk tilbakemelding fra jordmor på føden om at hevelsen hadde gått overraskende raskt ned etter andremann (brukte flere isbind med han enn med første) og at såret helet raskt. Jeg ble klipt med første og sydd etter begge fødslene. Du kan bruke dem uavhengig av om du blir klipt/revner eller ei. (Ps; nei, du kjenner verken klipp eller revning)

De kan også brukes oppå det gjensydde keiserkuttet for å lindre ubehag.
Apropos fødebagen, så anbefaler jeg skylleflaske derfra! Gjør det så mye mer behagelig å gå på do etter fødsel!
 
Skylleflasken er gull!
Jeg vurderte å kjøpe den før første, men har bare endt opp med å tisse i dusjen på sykehuset og hjemme etter begge. Kontinuerlig stråle med lunkent vann, og du får vekk alt blodet som renner nedover mellom beina i samme slengen. Så absolutt å anbefale å tisse med vannstråle, men tenker at mange nok vil klare seg like fint med dusjen.
 
  • Liker
Reactions: -.-
Back
Topp