Utstyr for å lage babymat

Rose89

Andre møte med forumet
hei! Skal begynne å introdusere datteren min for frukt og grønt, og ønsker å lage mos/purè selv. Lurer på om dere har bra utstyr å anbefale for å lage maten? har prøvd å lage med blenderen jeg har hjemme (hører til Kenwood kjøkkenmaskin) men synes det bare var tungvint og gikk tregt :/
Har lest litt om Philips dampenhet og hurtigmikser - noen som har erfaringer med denne? Koster jo litt, men hvis den er god kunne jeg gjerne tenkt meg å kjøpe den :)
 
Ett tips fra meg er å finne ut om babyen faktisk liker hjemmelaget før du kjøper noe slikt ihvertfall! Storebror nektet hjemmelaget mat.

Det lillesøster har fått til nå er hjemmelaget. Jeg moser med stavmikser
 
Stavmikser brukes her! MYE billigere og lager veldig fine moser!

Anbefaler også å kjøpe noe å fryse ned i. Her bruker jeg bare vanlige fryseposer og fryser porsjoner når jeg lager mye mat til sønnen min.
 
Jeg bruker stavmikser og foodprocessor (ofte på salg). Baker grønnsaker i folie i ovn og koker frukt. Er så enkelt så :)
 
Klarte meg fint med å koke i kjele og bruke stavmikser sist. Regner med det holder denne gangen også:)
 
Klarte meg fint med å koke i kjele og bruke stavmikser sist. Regner med det holder denne gangen også:)
Samme her. Har en kraftig stavmikser som fikser alt og koker alt annet. Har en dampkoker stående som ikke har vært brukt på på lenge, så hvis det viser seg at hun liker hjemmelaget mos (ser ikke lovende ut enn så lenge :p) så tar jeg den kanskje fram igjen. Eneste jeg har kjøpt er noen små bokser på Rema samt noen silikonformer på Ikea ;)
 
Okei :) ja, jeg har faktisk ikke stavmikser, så får vel gå til innkjøp av en :) takk for svar!
 
Samme her. Har en kraftig stavmikser som fikser alt og koker alt annet. Har en dampkoker stående som ikke har vært brukt på på lenge, så hvis det viser seg at hun liker hjemmelaget mos (ser ikke lovende ut enn så lenge :p) så tar jeg den kanskje fram igjen. Eneste jeg har kjøpt er noen små bokser på Rema samt noen silikonformer på Ikea ;)
Kommer langt med det:)
Jeg har begre fra avent som jeg fryser ned i:)
 
Philips sin damper/mikser er super! Kjempe fornøyd med den. Greit å kunne både dampe og mikse i den :)
 
Back
Topp