Utstyr - babyseng

mkan

Forelsket i forumet
Skuddårsspirene 2024
Utmarsj 2024
Har dere gått til innkjøp av babyseng? Hva slags type og hvorfor? ☺️

Liker veldig godt Oliver Furniture sin Wood Mini+, men syns IKEA også har en fin som ligner litt. Ulempen er at den fra IKEA ikke kan forlenges. Og så vet jeg ikke hvor lett man kan feste sengehimmel på den. Ellers hadde vi Stokke Sleepi Mini til de to første - men solgte den. Ble kun brukt i spedbarnsfasen, så litt usikker på om det er litt bortkastede penger nå. Men likte godt at den kunne trilles litt rundt. Og så er den veldig søt

Her er det kun 1 av 3 barn som har brukt sprinkelseng, dei to andre samsov med oss ❤️ så dei har alle "brukt" samme seng, ei fra ikea, og den har vært super. Festa fint sengehimmel på den iallefall :)

Hva slags sengehimmel brukte dere? Forsøker å lete litt rundt, men vanskelig å skjønne hvilke senger de ev passer til :)

Vi har tenkt å kjøpe en babybay bedside crib til den første tiden. Har noen venninner som er veldig fornøyd med den, og noen som angrer på at de ikke har den siden de må opp og løfte babyen opp i senga for amming hver natt. Noen andre her som har erfaring med denne? I følge Jollyroom er den på vei ut av produksjon, så håper å finne en på Finn, men føler fortsatt at det er litt tidlig for sånne store innkjøp..

Kjøpte en bedsidecrib fra Chicco brukt. Ellers har jeg sprinkelseng fra da jeg selv var baby stående på loftet som begge de to andre har brukt! :happy:

IMG_2705.jpeg

Vi har kjøpt Stokke sleepi (mini + utvider) på Finn.no :happy: synes den er både fin og praktisk mtp hjul.

Kjøpte også Stokke sleepi mini + utvider. Dropper bedside crib da jeg og samboer uansett sikkert må sove hver for oss pga turnus osv. Enten sover barnet i sengen som kan trilles rundt etter behov, eller med meg i sengen - alt etter hva som blir aktuelt. Tanken vår er at den skal brukes til flere barn, men syns jo den er litt stiv i pris.. men men

Har en vanlig sprinkelseng fra storesøster ( som hun forsåvidt fortsatt bruker :p ) ,den fungerer utmerket ! Kan heve sengebunnen da, det var veldig kjekt da hun var liten. Også skal vi ha bedside crib, kjøper en på Finn tenker jeg :)

Har bedside crib som vi bruker til mini er 6 mnd eller noe, også går vi over til sprinkelseng fra Ikea etter det. :)

Kjøpte også Stokke sleepi mini + utvider. Dropper bedside crib da jeg og samboer uansett sikkert må sove hver for oss pga turnus osv. Enten sover barnet i sengen som kan trilles rundt etter behov, eller med meg i sengen - alt etter hva som blir aktuelt. Tanken vår er at den skal brukes til flere barn, men syns jo den er litt stiv i pris.. men men
Enig - men vi tenkte det var verdt det sist da vi planla for flere barn. Dette er sistemann, så da sitter det litt lengre inn. Man finner så klart mye fint på Finn:)

Vi tenker også Bedside ved siden av - veldig fornøyd med det sist. Men kjekt å ha seng til dagtid og ellers ☺️

Har sett en del på Sebra kili seng som kan utvides. Den nye modellen har også hev seng og vi tenker bruke den som bedside crib første tiden.
Leter etter brukt, men ser ut som vi ender opp med å kjøpe ny nermere jul xsmile3

Enig - men vi tenkte det var verdt det sist da vi planla for flere barn. Dette er sistemann, så da sitter det litt lengre inn. Man finner så klart mye fint på Finn:)
Ja, helt enig i at det sitter lengre inne om det er sistemann! Barneutstyr er jo så dyrt, så tenker å kjøpe mye brukt, ønske oss det vi vil ha, og heller legge litt mer penger i det vi tenker å bruke til flere :)

Vi har en sprinkelseng der sengebunnen kan heves og senkes. Den har vi brukt til de to største. De første månedene samsover vi stort sett uansett, så da er senga lite i bruk. Fra 8 måneder har de sovet natta rundt i sprinkelsenga. Krysser fingrene for at tredjemann også er gira på det :)

Vi brukte bedside crib i starten fordi sprinkelsenga vår ikke fikk plass på vårt soverom. Det finnes mange som er lite brukt på finn til en god penge.

Og så har vi kjempefin arvet sprinkelseng fra 70-tallet. Du kan heve/ senke bunnen i tillegg til at du kan senke den ene siden på senga. Dette gjør at sengen feks kan stå ved siden av en voksenseng. Dette gjorde vi mye når babyen var syk eller i perioder hun sov dårlig.

Brukte sprinkelseng fra 2 mnd til 2 år, og så vanlig 90-seng med sengekant.

Vi har stokke sleepi (mini + utvidelse) til begge, en ny og en brukt. Solid, vakker og fleksibel. Like fin midt på gulvet som i et hjørne. (Vanlig formsydd laken passer like bra som stokkes egne.) Lang brukstid (bærekraft) og god design var avgjørende. Det finnes sikkert billigere alternativer som er like bra, men jeg ble så forelsket at jeg sluttet å lete :shy::Heartblue

Vi arvet en Leander-seng til førstemann, og har arvet en til, som lillesøster skal få. Det at de kan gjøres om til juniorseng er en stor fordel, syns jeg.

Her er planen å samsove første halvår. Vurderer bedside, men ikke bestemt oss. Så arver han storesøsters sprinkelseng fra IKEA når han flytter på eget rom etterhvert.

Vi har fått en troll bedside til å bruke i starten. Har også fått en sprinkelseng men den har jeg ikke sett på ennå :)

Back
Topp