Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Av og til er navelen steinhard og stikker ut, og noen ganger er den vanlig innover....
Kan dette være navel brokk eller er d normalt at den skifter sånn?
Oi, det aner jeg ikke, men hos oss merker jeg ingen endringer i navlen, den er lik hele tiden tror jeg...
Fant dette på nettet:
Hva er symptomene på navlebrokk? Symptomer
Navlebrokket ses som en bløt kul ved navlen.
Ofte er brokket ikke synlig om morgenen, men kommer frem i løpet av dagen. Det er typisk at økt trykk i magen vil få brokket frem og gjøre det større. Derfor vil brokket bli stort når barnet skriker, gråter eller spenner magemusklene på annen måte.
Åj kanskje jeg må få sjekket det da....
Huff tenk hvis han har hatt det siden han ble født stakkar....
Naveln har forandra seg sånn fram og tilbake hele tiden men ikke tenkt over det før nå!!
Oi, nå må du ikke bli for bekymret da. Her står det mer: Er navlebrokk farlig?
Det er viktig som foreldre å være klar over at navlebrokk er helt ufarlig!
De store navlebrokkene kan første gang se voldsom ut, men de er ikke plagsomme for barnet og de er ikke farlige.
Hvordan behandles navlebrokk? behandling
Navlebrokk hos spedbarn skal i praksis aldri behandles. De er som sagt ufarlige og bare et ”kosmetisk” problem.
Brokket svinner stort sett alltid før barnet er 2 år.
Har barnet fortsatt brokket i skolealderen kan operasjon overveies – av kosmetiske årsaker.
Plasterbehandling, som tidligere var populært, har ingen virkning og anbefales ikke.
Leste akkurat det der ja, men kjenner bare noen med barn med navlebrokk der barnet hadde veldig ubehag av dette og det tilslutt måtte en operasjon til.... så derfor jeg blir litt bekymra.
Han har skreket og hatt kolikk i seks mnd og er enda ikke en fornøyd unge der vi jobber med å finne ut hva som plager han så....
Har dere prøvd å gå til osteopat? Snuppa vår hadde også kolikk, og det ga seg ikke før vi gikk til osteopat. Hun tøyde litt på overgangen mellom tykktarm og tynntarm, og vips! så var gullet frisk.
Verdt et forsøk, hvis dere ikke har prøvd det enda.[:)]