Utslitt!!!

LenaB

Andre møte med forumet
Den lille min er 5 måneder til uka, og jeg har enda ikke sovet mer enn 3 timer sammenhengene, har en sjelden gang skjedd at han har sovet 5 timer i strekk, men det har vært heelt sjokk.
 Har bare amma han hele veien, han drikker ikke mme for alt i verden, eller noe annet ut av en flaske.
 Vi begynnte med litt grøt og grønnsakspure for 2 uker siden, han eeelska det, så var vi på helsestasjonen og de ba meg slutte for det var best og vente til han var over 5 mnd. Så da var det back til bare amming igjen.

Jeg er kjempefrustrert og sliiiiten sååå sliiiiten, får aldri sove, han tar jo ikke flaske så jeg måå stå opp uansett, kan ikke gå ut døra uten han engang.

Har dere noen tips, jeg er så sliten.

Stakkars.... Kan godt forstå at du er rimelig utslitt ja...

Kan jeg spørre hvorfor HS sa at du burde vente med fast føde???

Sender en stor klem, for jeg vet ikke helt hva du bør gjøre. Annet enn å faktisk gi fast føde... Jeg tror ungen er sulten, og at han ikke blir mett lenge nok på bare mm. Men jeg er ingen ekspert[:)]

jeg skjønner meg seriøst ikke på helsesøstrene jeg! på 4 mnd til meg sa hun at det var fint at jeg ga han litt grøt, og jeg kunne gjerne starte å gi han litt middag, mose litt potet og slikt. Jeg tror du må gjøre slik du selv føler jeg, så lenge han ikke får vondt i magen eller blir mer urolig av litt fast føde ville jeg kjørt på jeg... angående søvnen vet jeg hva du snakker om, var 3.hver time her og,er egentlig det litt enda og.. lykke til, er slitsomt og ikke få sove!

ORIGINAL: litlepip

Stakkars.... Kan godt forstå at du er rimelig utslitt ja...

Kan jeg spørre hvorfor HS sa at du burde vente med fast føde???

Sender en stor klem, for jeg vet ikke helt hva du bør gjøre. Annet enn å faktisk gi fast føde... Jeg tror ungen er sulten, og at han ikke blir mett lenge nok på bare mm. Men jeg er ingen ekspert[:)]

Signerer denne jeg.

Nei, jeg syntes det er rart jeg må vente til han var over 5 mnd, det er så forskjell fra HS stasjon til HS stasjon, jeg blir gal.
Tror jeg skal gi han litt grøt idag og se om det utgjør noe forskjell, han elska det sist han fikk smakt det så, jeg kjører på jeg.

Tuuuusen takk for svar,,,, :)  [:)]

De mente at tarmene hans ikke var klare for mat enda, og at de som lager all den babymaten fra 4 mnd, bare er interesserte i og selge oss mere produkter.

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆæ...... blir gal. hehe

Gi grøt du, de fleste hs mener det er greit! Og hvorfor skulle det ikke være greit når baby elsker det og ikke får vondt i magen!?!

ORIGINAL: Tante Catti

Gi grøt du, de fleste hs mener det er greit! Og hvorfor skulle det ikke være greit når baby elsker det og ikke får vondt i magen!?!

sign!! mine netter var også helt forferdelige, på det verste var jeg oppe 2 ganger i timen.. men flaske ville han ikke ha, så nå får han grøt til lunch, middag til middag og grøt til kvelds..! å nå sover han såååå fint, fordi han er god og mett!
i natt sov han fra 19.30 til 05.30, fikk en flaske og sov til 08.30. hvis babyen ikke er klar for fast føde reagerer de med mye mage vondt, å det er jo sånn att ingen babyer er like og noen trenger faktisk noe mer enn pupp/flaske før de er 5-6 mnd!
syns ikke noe om att helsesøsteren din sa det til deg, er jo tydelig att gutten trenger mer mat.! jeg fikk beskjed av min helsesøster å gi middag også, og her går det kjempe fint og jeg har en blid og fornøyd gutt[:)]

Har tenkt til det samme jeg og, skal prøve det ut, for det er klart at han er sulten ja :/ uff dakar lille ... 

ORIGINAL: LenaB

Har tenkt til det samme jeg og, skal prøve det ut, for det er klart at han er sulten ja :/ uff dakar lille ... 

ja gi lille gutten din litt fast føde så skal du se att det vil bli bedre! [:)] å bare husk att DU er mamman! helsesøstrene er der for å hjelpe oss og veilede oss, men det er DU som vet best for din lille gutt! [:)]

De sier mye forskjellig! Har gitt velling til lillegutt fra han var litt under 3 mnd, dette fikk jeg høre at var bare bra, siden han tydeligvis trengte og tålte det. Fikk også beskjed om å starte med grøt noen uker senere, for han var ikke fornøyd.
Vi må være flinke og stole på oss selv som mødre, spesielt når man får så mange rare beskjeder!

Lykke til, håper dere får prøvd dere frem og at alt blir bedre da[:)]

De sier så mye forskjellig på disse helsestasjonene. Ja det er best å fullammes til 6 mndr, men man skal da beholde helsa si selv også. Da jeg var på barselgruppe på helsestasjonen sist så var det en mamma som ikke sov mer enn 2-3 timer i slengen for ungen spiste så ofte om natta. Hun hadde heller ikke mulighet til å få hvilt på dagen. Helsesøster sa til henne at hun kunne jo prøve med litt grøt for å få litt mer søvn selv. Har man godt med melk selv kan man jo også lage grøten med morsmelk.

Jeg hadde gått til grunne med så lite søvn for jeg får migrene, så vet hva jeg hadde gjort i samme situasjon.

Du, min ærlige mening: GLEM hva hs sa!! Om du synest at ungen din trenger mer en mm så skal du følge morsinstnktet ditt!!

Om dette er den første eller fjerde så har du et morsinstinkt!!

Om ungen liker grøt, sover bedre osv når du gir mer fastende føde så gjør du det!! Ungen er 5 mnder, så ser ikke NOE galt i at du begyner å gi det nå nei!! Er jo en grunn til at de lager grøt, fruktpure osv fra de er 4 mnder da [:)]

Og ungen drar ingen nytte av en sliten mamma, du trenger sefølgelig å få sovet og hvilt deg litt, og menre du det hjelper når du gir grøt så gjør du det[:)]

Da synes jeg at HS deres burde lese anbefalingene fra helsedirektoratet [8|] Der står det at mm-ernærte barn over 4 mnd som har behov for mer næring enn mm, skal få grøt eller annen mat og ikke mme. Så gyv løs! Stol på magefølelsen, du gjør ikke noe galt [:)]

WHAT!!!! herremann har hørt om folk som har vært på HS og der har de fått beskjed om å begynne med grøt for å se om det hjelper med søvnen, og dette er folk med barn som skal ha mat hver 2 time...gi maten..og det er jo kjempe pluss at lille liker det! drit i HS tenk på deg sjøl hvis dette hjelper så why NOT!?

Trur ikke det går an å høre på alt de sier på helsestasjonen. Til og med helsesøstrene på samme hs sier jo forskjellig.[&:] Jeg håper også på litt mer søvn snart, og har begynt på smaksprøver på grøt. Hun er 5 mnd 3dg.
Jeg gleder meg til den dagen jeg våkner og det er morgen[:)]

lykke til og håper du får litt mer søvn snart

Vil bare si at jeg sover heller ikke mer enn tre timer i strekk for tiden. Det er nok sånn for flere hvis det er noen trøst.
For min del går det greit da, noe annet hvis du er utslitt ja.

Så rar HS. Aldri hørt at man skal slutte med fast føde når man først har begynt[&:][8|] Du trenger jo ikke si alt til HS heller. Nei, bare fortsett å gi "fast" føde med god samvittighet[:D] Og krysser fingrene for at du får litt hviletid for deg selv[:)]

Back
Topp