Utslitt på jobb

cantona

Blir kjent med forumet
Jeg har vært sinnsykt trøtt og mye kvalm og dårlig under denne graviditeten. Når jeg kommer inn døren etter jobb blir jeg bare liggende på sofaen å sove. Dette er mitt 3 barn og var ikke borte en eneste dag fra jobb med de to andre. Spurte for første gang legen om å bli sykemeldt ut uken, men fikk til svar at graviditet ikke er en sykdom. Er det noen andre som har vært borte fra jobb pga trøtthet?
 
Jeg har vært sinnsykt trøtt og mye kvalm og dårlig under denne graviditeten. Når jeg kommer inn døren etter jobb blir jeg bare liggende på sofaen å sove. Dette er mitt 3 barn og var ikke borte en eneste dag fra jobb med de to andre. Spurte for første gang legen om å bli sykemeldt ut uken, men fikk til svar at graviditet ikke er en sykdom. Er det noen andre som har vært borte fra jobb pga trøtthet?
Ikke pga. trøtthet men er sykmeldt nå pga. kvalme og oppkast. Men sliter også veldig med å være trøtt og livet består av (når jeg ikke er sykmeldt) jobb og sofaen. Holder ikke fra morgen til kveld uten å sove.
 
Det var en trist holdning legen din hadde. Nei, graviditet er ingen sykdom, men det fører med seg mange ting allikevel. Det er jo trøttheten du ville sykemeldes for, ikke graviditeten. Du har andre barn også å ta vare på, så det hele handler jo om å ha overskudd til livet utenom jobb.

Hadde hjemmekontor for 2 uker siden, da gikk jeg litt til og fra pga kvalme. Ellers har jeg klart meg så langt. Mener å lest at det er flere i terminggruppen som allerede har vært sykemeldt pga kvalme og trøtthet.
 
Hei! Det høres ut som en veldig lite forståelsesfull lege, jeg ville vurderert å bytte når du ikke blir hørt :confused:Selv jobber jeg enda 100%, spesialpedagog i barnehage så hektiske dager:facepalm:
Jeg har hatt flaks og er mest kvalm på kvelder og i helger, men trøttheten merkes her også!
Vurderer å trappe litt ned snart da 100%, pluss litt reisevei blir mye. Man skal jo ha litt overskudd til å følge opp barn man har fra før av også;)
 
Forrige graviditet måtte jeg trygle om sykemelding pga kvalme og trøtthet, men jeg stod på mitt og fikk det til slutt. Endte med at jeg var sykemeldt frem til jeg fikk svangerskapspenger pga en krevende jobb. Jeg fikk støtte fra jordmoren min fra helsestasjonen hele veien og hun mente legen hadde oppført seg helt uakseptabelt. Jeg byttet fastlege, og er utrolig fornøyd med det idag.

Syns ikke det er ok at legen din sier at graviditet ikke er en sykdom. Viser hvor lite forståelse hen har for situasjonen din. Alle er forskjellige og du vet best hva du trenger. Ikke glem at man er igjennom graviditet i ganske "korte" deler av livet om man ser på det store bildet, og jeg mener at det ikke er denne tiden man skal pushe seg selv utover det en selv kjenner er ok. :Heartred
 
For en nedlatende holdning av legen…

Jeg har vært sykemeldt i forrige svangerskap pga ekstrem trøtthet, gråt når jeg skulle kjøra heim fra jobb i 20 min pga jeg ville bare dette sammen å sovne…til tross for at jeg la meg med en gang eldste barner var i seng hver kveld. Ble da sykemeldt og hadde en forståelsesfull lege som såg jeg var utslitt :Heartred Føler trettheten man har i en graviditet er en helt annen enn tretthet av lite søvn når man ikke er gravid..
 
Jeg har vært sinnsykt trøtt og mye kvalm og dårlig under denne graviditeten. Når jeg kommer inn døren etter jobb blir jeg bare liggende på sofaen å sove. Dette er mitt 3 barn og var ikke borte en eneste dag fra jobb med de to andre. Spurte for første gang legen om å bli sykemeldt ut uken, men fikk til svar at graviditet ikke er en sykdom. Er det noen andre som har vært borte fra jobb pga trøtthet?
Sant att det ikke svangerskap ikke er en sykdom men ærlig talt?! Det var lite forståelse fra en lege syns jeg. Jeg fikk 14 dager nå i førsteomgang fordi jeg er kjempetrøtt og kvalm. Samt att det følger nye med ett svangerskap som er ganske tungt og slitsomt.
 
Jeg fikk sykemelding i to uker fra i dag, pga kvalme. Vært sykmeldt i de første ukene i mine to tidligere svangerskap også. Er i uke 10 nå
 
Jeg har vært 50% sykemeldt siden begynnelsen av januar (måtte til lege for å fornye sykemelding), men den siste uka har jeg også måttet ta ut egenmelding på grunn av kvalme, oppkast og utmattelse. Er lærer i småskolen, så det er jo ikke akutt en jobb der man kan "gå litt til og fra" eller ta pauser når man trenger det...
Er i uke 10+2 nå, og håper virkelig der blir bedre i andre trimester!
 
Jeg har vært 50% sykemeldt siden begynnelsen av januar (måtte til lege for å fornye sykemelding), men den siste uka har jeg også måttet ta ut egenmelding på grunn av kvalme, oppkast og utmattelse. Er lærer i småskolen, så det er jo ikke akutt en jobb der man kan "gå litt til og fra" eller ta pauser når man trenger det...
Er i uke 10+2 nå, og håper virkelig der blir bedre i andre trimester!
Huff! Merke jeg skal være fornøyd med mulighet for hjemmekontor! :Heartred
 
Takk for alle svar. Har aldri spurt etter sykemelding før så ble ganske paff. Jobber som kontaktlærer i småskolen og ikke så mange muligheter til å gå fra undervisningen når jeg blir dårlig heller. Håper denne trøttheten og kvalmen gir seg snart :)
 
Back
Topp