Jeg opplevde nok litt det at jeg var veldig fysisk utslitt, jeg hadde sittet stille med bekkenløsning, var arbeidsledig og hadde lagt masse på meg, samt sovet dårlig. Frøkna ble født på kvelden, og da hadde jeg ikke sovet natta før. Jeg fikk også lystgass, noe som funket fantastisk mot smertene, men jeg var utrolig sløv og trett da jeg skulle presse. Det føltes ikke som om jeg var våken engang. I ettertid er det som å huske tilbake til en drøm, mer eksakt et mareritt.
Jeg hadde alt for dårlige pressrier, så det føltes ikke rett å presse. jeg klarte ikke, det føltes unaturlig og bare helt FEIL.
De skjønte vel etterhvert at jeg måtte ha hjelp, så de satte rieforsterkende drypp, og en time etter at jeg hadde full åpning begynte jeg å presse litt, da hadde de skrudd opp og skrudd opp.
Til sist fikk jeg henne ut alene, men dersom jeg ikke hadde fått rieforsterkende tviler jeg på at jeg hadde fått henne ut. Men så klart, om jeg ikke hadde fått lystgass er det jo ikke helt sikkert at jeg hadde vært så sløv heller...