utslitt, frustrert og rådvill :(

Mailykke2

Forelsket i forumet
siden tuppa var 3 uker har vi slitt med å  få henne til å sove. Begynte med at hun måtte vugges, trilles eller koses i søvn. Nå har det gått over til at det ikke funker så bra lengre, og må ofte til med malt og sukkervann, og hun sover alt for lite. De siste dagene har hun begynt å hyle selv når hun får mat og har flasken i munnen. Begynte å dag å gi miniform får å se om det er mage hun strever med, men syns egentlig ikke det virker slik.
Begynner å bli redd at hun sover så lite at det går utover trivselen hennes :(
Syns det er helt grusomt at hun har vært overtrøtt i 2 og en halv uke :( På hs sier de bare ta deg en trilletur, men jeg kan jo ikke trille hele tiden :( 
Merker det går utover mitt humør, samboerens humør og vårt forhold :(

Noen her som har noe som helst av råd, tips eller oppmuntring?
Beklager sutrete innlegg, men syns dette er helt grusomt :(
 
uff, hørtes ikke gøy ut i det hele tatt. Skjønner at du ikke kan trille hele tiden. da får du jo heller ikke noe søvn selv og det går ut over ditt humør. Stakkar den lille også, som sikkert er konstant overtrøtt.
Har desverre ikke noen tips å komme med. Kan hun ha kolikk? har du snakket med lege eller noen andre enn hs?

det er bedre å få sutret og få det ut enn å hold det for seg selv.

Håper ting går seg til og at dere alle får litt søvn!
 
Uff, høres skikkelig kjipt og slitsomt ut! :( Eneste tipset jeg har er å teste om behandling hos osteopat, manuell terapeut eller kiropraktor kan hjelpe. Kanskje hun har en låsning et sted? Det kan ha innvirkning på magen og søvnen. Jeg vurderer selv det fordi jeg synes snuppa sover dårlig om dagen og nesten bare i fanget. Hvis hun en sjelden gang sover i vogna inne, må jeg forte meg å gjøre litt husarbeid eller andre ting, for vet aldri når hun våkner, sjelden lange lurer.
 
Jeg skal på 6 ukerskontroll på meg selv til tirsdag, så tenkte å høre med legen da.. Vi kan ikke fortsette slik, ingen av oss:/ tenker mest på lille gulljenta som må være helt gåen:/ Skal få nummeret til mamma sin osteopat når hun kommer hjem å spørre om en hastetime til henne:/ syns hun har holdt på sånn alt for lenge nå:( Men så er hun ganske snill også, huler ikke hele tiden, akkurat nå har hun lugget i sin seng å hørt på musikk fra babycallen i en halvtime - kjemper som vanlig mot søvnen:/ Har vurdert å eige føden å spørre om tips men drøyer det foreløbig:p
 
Uff, i denne overskriften kjenner jeg meg altfor godt om dagen. Skatten min vil nesten ikke sove på dagen, han mer eller mindre bare sutrer eller henger på puppen. På puppen sovner han så vidt eller stopper å suge, men hvis jeg skal flytte på han våknern også vil han som regel ha mat igjen. Smokken er han ikke så glad i og trille en tur hjelper heller ikke.. Kjenner tårene presser på for jeg føler meg litt udugelig som ikke vet hva som er galt eller hva jeg skal gjøre!
 


Liljay skrev:
Uff, i denne overskriften kjenner jeg meg altfor godt om dagen. Skatten min vil nesten ikke sove på dagen, han mer eller mindre bare sutrer eller henger på puppen. På puppen sovner han så vidt eller stopper å suge, men hvis jeg skal flytte på han våknern også vil han som regel ha mat igjen. Smokken er han ikke så glad i og trille en tur hjelper heller ikke.. Kjenner tårene presser på for jeg føler meg litt udugelig som ikke vet hva som er galt eller hva jeg skal gjøre!



Etter å ha pratet med ei venninne har vi diagnostisert mild kolikk på lille tulla:/ kommer til å ringe kiropraktor i morgen på vakttelefon..
 
Håper det vil hjelpe med behandling hos kiropraktor. Du får fortelle hvordan det gikk. Kjenner at jeg også er frustrert, det kan jo ikke være normalt for en baby å sove maks en halvtime om gangen bare?!? Av og til kan ho sove i en times tid, men ikke hver dag.
 
Kan det være en annen grunn enn mage? Eks stiv nakke etc? Det høres ikke bra ut for noen av dere:(
 


Mamsol skrev:
Håper det vil hjelpe med behandling hos kiropraktor. Du får fortelle hvordan det gikk. Kjenner at jeg også er frustrert, det kan jo ikke være normalt for en baby å sove maks en halvtime om gangen bare?!? Av og til kan ho sove i en times tid, men ikke hver dag.



Det skal jeg gjøre:) Jeg kommer til å presse veldig på å få behandling så fort som overhode mulig, i dag har hun bare sovet 1,5 time til sammen:/ alt for lite for en 5 uker gammel baby:/
 
Høres utrolig slitsomt ut og skjønner godt deres frustrasjon, lette etter en side på nettet som jeg forøvrig ikke fant, men kom over denne: http://sovlillebaby.com/ kanskje dere finner noen tips der?
 


Ida82 skrev:
Kan det være en annen grunn enn mage? Eks stiv nakke etc? Det høres ikke bra ut for noen av dere:(



Det er jo mulig det ja. Har også hørt at låsninger i rygg/nakke kan ha innvirkningen på magen, at det kan henge sammen.
 
Lykke til, håper det hjelper med kiropraktor! Du kjenner jo babyen din best, og hører sikkert på gråten om hun har vondt eller om hun bare er trøtt. Min nr2 sov veldig lite fra han var et par uker gammel, maks 30 min på dagtid sammenhengende om jeg var heldig hvis jeg ikke gikk tur. Men han feilet det ingenting, han var bare slik... Så ja, det ble mange trilleturer, for hjemme fikk jeg ikke gjort stort uansett. Det positive var jo at jeg ble veldig sprek ;-)
 
det er en side som hetr kolikk.no el.lign.

fortell hvordan det gikk hos kiro da!
 
Da kommer vi til å få time hos en veldig god kiropraktor for barn i løpet av mandag. Håper han finner ut hva som plager lille gull, for hun strever noe veldig og sliter ordentlig med å finne roen :S
 
Uff hørtes ikke kjekt ut:-( Kan tenke meg at det er slitsomt for dere begge å og ikke minst babyen....pass på dere får slappet av, bytt på å ta øktene slik at dere ikke sliter dere helt ut. Lykke til, håper du får time hos kiropraktor.
 


Heleneholt skrev:


Liljay skrev:
Uff, i denne overskriften kjenner jeg meg altfor godt om dagen. Skatten min vil nesten ikke sove på dagen, han mer eller mindre bare sutrer eller henger på puppen. På puppen sovner han så vidt eller stopper å suge, men hvis jeg skal flytte på han våknern også vil han som regel ha mat igjen. Smokken er han ikke så glad i og trille en tur hjelper heller ikke.. Kjenner tårene presser på for jeg føler meg litt udugelig som ikke vet hva som er galt eller hva jeg skal gjøre!



Etter å ha pratet med ei venninne har vi diagnostisert mild kolikk på lille tulla:/ kommer til å ringe kiropraktor i morgen på vakttelefon..

Jeg tror jeg fant ut hva som var galt med min elskling, og det var at han ikke tålte helt når jeg spiste litt godis. Noe jeg syns er veldig vanskelig å holde seg unna, er så godis-monster, men holder meg unna for elsklingens skyld. Håper du kommer fram til en løsning med tulla deres! :)
 


Liljay skrev:


Heleneholt skrev:


Liljay skrev:
Uff, i denne overskriften kjenner jeg meg altfor godt om dagen. Skatten min vil nesten ikke sove på dagen, han mer eller mindre bare sutrer eller henger på puppen. På puppen sovner han så vidt eller stopper å suge, men hvis jeg skal flytte på han våknern også vil han som regel ha mat igjen. Smokken er han ikke så glad i og trille en tur hjelper heller ikke.. Kjenner tårene presser på for jeg føler meg litt udugelig som ikke vet hva som er galt eller hva jeg skal gjøre!



Etter å ha pratet med ei venninne har vi diagnostisert mild kolikk på lille tulla:/ kommer til å ringe kiropraktor i morgen på vakttelefon..

Jeg tror jeg fant ut hva som var galt med min elskling, og det var at han ikke tålte helt når jeg spiste litt godis. Noe jeg syns er veldig vanskelig å holde seg unna, er så godis-monster, men holder meg unna for elsklingens skyld. Håper du kommer fram til en løsning med tulla deres! :)

Så bra du fant det ut :)
Her i huset har det ikke noe med hva jeg spiser, hun får mme :P
Krysser fingrene for at vi finner ut av det :) 
 


Heleneholt skrev:


Liljay skrev:


Heleneholt skrev:


Liljay skrev:
Uff, i denne overskriften kjenner jeg meg altfor godt om dagen. Skatten min vil nesten ikke sove på dagen, han mer eller mindre bare sutrer eller henger på puppen. På puppen sovner han så vidt eller stopper å suge, men hvis jeg skal flytte på han våknern også vil han som regel ha mat igjen. Smokken er han ikke så glad i og trille en tur hjelper heller ikke.. Kjenner tårene presser på for jeg føler meg litt udugelig som ikke vet hva som er galt eller hva jeg skal gjøre!



Etter å ha pratet med ei venninne har vi diagnostisert mild kolikk på lille tulla:/ kommer til å ringe kiropraktor i morgen på vakttelefon..

Jeg tror jeg fant ut hva som var galt med min elskling, og det var at han ikke tålte helt når jeg spiste litt godis. Noe jeg syns er veldig vanskelig å holde seg unna, er så godis-monster, men holder meg unna for elsklingens skyld. Håper du kommer fram til en løsning med tulla deres! :)

Så bra du fant det ut :)
Her i huset har det ikke noe med hva jeg spiser, hun får mme :P
Krysser fingrene for at vi finner ut av det :) 



Slitt mye her og. Lite søvn og veldig urolig baby. Her var det låsninger i nakke og korsrygg samt reflux. Etter noen runder hos kiropraktor og syrenøytraliserende medisiner, samt fortykning i melken, så har vi fått gutten vår tilbake! Før første gang etter fødselen så smiler han og prater dagen lang. Fortsatt litt styr med søvn på dagen, men natten er myyye bedre! Vet godt hvordan du har det. Ville egentlig bare putte han inn der han kom fra midt oppi alt styret. Men en baby som ikke sover og gråter en del, er det noe galt med. Babyer skal ikke gråte hver dag. Håper dere finner ut av det! Ville hvertfall begynt hos en manuellterapaut eller kiropraktor!
 
Back
Topp