Utslitt Er ikke et sterkt nok ord!

Juni16+desember18<3

Glad i forumet
Jeg er 31+5 i dag, alle blodprøver har vært fine. Jeg har vært sliten hele tiden, mye på grunn av angsten som gjør at jeg er anspent 24/7. Men de siste dagene har det nådd nye høyder! Jeg orker nesten ikke å løfte armene.. vanskelig å forklare, men får en sånn "kvalm" følelse i nakken og skuldrene hvis jeg prøver å gjøre noe som helst. Kjenner det er ekkelt å kjøre bil fordi jeg er helt fjern. Noen andre som har det sånn? Jeg er 100% sykemeldt og tar det så mye med ro som mulig, men har jo hus, mann og en 2 print som skal ha sitt. Skjønner ikke hvordan jeg skal holde i 2mnd til..
 
Har det på samme måte med utslitthet og kvalme. Arbeider 100% med tilpasninger, er så sliten når arbeidsdagen er over at det er uforsvarlig å kjøre hjem. Så da blir det soving og slacking resten av dagen.
 
Jeg er 31+5 i dag, alle blodprøver har vært fine. Jeg har vært sliten hele tiden, mye på grunn av angsten som gjør at jeg er anspent 24/7. Men de siste dagene har det nådd nye høyder! Jeg orker nesten ikke å løfte armene.. vanskelig å forklare, men får en sånn "kvalm" følelse i nakken og skuldrene hvis jeg prøver å gjøre noe som helst. Kjenner det er ekkelt å kjøre bil fordi jeg er helt fjern. Noen andre som har det sånn? Jeg er 100% sykemeldt og tar det så mye med ro som mulig, men har jo hus, mann og en 2 print som skal ha sitt. Skjønner ikke hvordan jeg skal holde i 2mnd til..

Jeg hadde B12-mangel for et par år siden. Da føltes det slik som du beskriver. Men du sier at blodprøvene er fine etc, så kanskje du rett og slett må hvile enda mer og snakke med din kjære om hvordan dere kan justere hverdagen? Vaskehjelp, ytterlig familie som hjelpe til litt med henting i bhg, etc..
Det er vondt å ville mye, men ikke å få til. Da er det viktig å prate om det.
 
Jeg hadde B12-mangel for et par år siden. Da føltes det slik som du beskriver. Men du sier at blodprøvene er fine etc, så kanskje du rett og slett må hvile enda mer og snakke med din kjære om hvordan dere kan justere hverdagen? Vaskehjelp, ytterlig familie som hjelpe til litt med henting i bhg, etc..
Det er vondt å ville mye, men ikke å få til. Da er det viktig å prate om det.

Føler jeg egentlig ber om hjelp til for mye allerede, selv om jeg vet at hadde du spurt andre ber jeg ikke om hjelp. Vaskedame har vi gått vekk fra, økonomien går ikke rundt og det er ikke så stort her, men tanta mi har tilbudt seg å hjelpe litt innimellom:) jeg har et fantastisk nettverk rundt meg, men er ikke noe flink til ikke å funke! Kjenner det skal bli godt å komme til desember nå:) skal til jordmor i dag så får jeg høre litt hva hun sier. Har jo ikke hjulpet at datteren min har vært syk av og på i 3 uker (3dager i bhg totalt). Og 2 åringer er jo ikke kjent for å miste så mye energi på dagtid selv om de er syke
 
Har det på samme måte med utslitthet og kvalme. Arbeider 100% med tilpasninger, er så sliten når arbeidsdagen er over at det er uforsvarlig å kjøre hjem. Så da blir det soving og slacking resten av dagen.

Off da:/ hva jobber du med? Tenker kanskje at når det går så langt at man ikke kjenner seg helt trygg bak rattet så er det på tide å trappe ned på jobbingen? Ta vare på deg selv ❤
 
Titter innom fra november...
jeg følte akkurat det du skriver for to uker siden og jeg dro til legen, tok ny blodprøve og etter fire dager fikk jeg beskjed om at jeg hadde jernmangel ..

Er det lenge siden du har blitt sjekket for jernmangel ?
 
Titter innom fra november...
jeg følte akkurat det du skriver for to uker siden og jeg dro til legen, tok ny blodprøve og etter fire dager fikk jeg beskjed om at jeg hadde jernmangel ..

Er det lenge siden du har blitt sjekket for jernmangel ?

Samme her, legen sa jeg måtte forsøke med jern, jeg trodde ikke det fordi jeg normalt har for høyt jern men idag kom svaret og jammen mangler jeg ikke jern....,
 
Titter innom fra november...
jeg følte akkurat det du skriver for to uker siden og jeg dro til legen, tok ny blodprøve og etter fire dager fikk jeg beskjed om at jeg hadde jernmangel ..

Er det lenge siden du har blitt sjekket for jernmangel ?

De sjekket for under 2 uker siden og fikk beskjed om at nivåene mine var uforskamma fine og hadde vært det om ikke jeg var gravid også
 
De sjekket for under 2 uker siden og fikk beskjed om at nivåene mine var uforskamma fine og hadde vært det om ikke jeg var gravid også
Det sa de til meg også, hadde tatt blodprøver en liten stund i forkant og de var fine. Måtte nesten overtale legen til å ta prøver ... så jernlagrene her gikk ned veldig fort . (Jeg drakk mye melk pga halsbrann).

Men du får bare hvile og prøve å sove så mye du kan, håper du blir bedre etterhvert :Heartred
 
Det sa de til meg også, hadde tatt blodprøver en liten stund i forkant og de var fine. Måtte nesten overtale legen til å ta prøver ... så jernlagrene her gikk ned veldig fort . (Jeg drakk mye melk pga halsbrann).

Men du får bare hvile og prøve å sove så mye du kan, håper du blir bedre etterhvert :Heartred

Skal til jordmor i dag, får be henne ta en sjekk til. :) melk blir det lite av, jeg er laktoseintollerant så selv om jeg har reflux, så får jeg bare bite tennene sammen de siste ukene !

Takk ❤
 
Skal til jordmor i dag, får be henne ta en sjekk til. :) melk blir det lite av, jeg er laktoseintollerant så selv om jeg har reflux, så får jeg bare bite tennene sammen de siste ukene !

Takk ❤

Hvordan gikk det hos jordmor, da? Det virker som om du har det litt tøft, og det er kjipt! Føler du at du får ålreit oppfølging?
 
Hvordan gikk det hos jordmor, da? Det virker som om du har det litt tøft, og det er kjipt! Føler du at du får ålreit oppfølging?

Helt ærlig er jeg veldig sliten og lei nå, har ikke så mye mer å gå på! Men jeg tar de små seirene! I dag har jeg klart å rydde litt å sånn hjemme og spist middag uten å bli skikkelig dårlig. Hurra!!:) gikk bra hos jordmor, jeg hadde bare gått opp 400g siste mnd+, men alt ellers virket veldig bra. Får god oppfølging, skal til ny ultralyd i begynnelsen av november og siste uka i oktober er det samtale på føden for å forberede til fødsel. Men jordmor sa også at hun ikke ville jeg skulle gå noe lengre enn til termin sånn at jeg skal ha noe å gå på når fødselen er igang. Men nå er det bare 7 uker igjen, det skal jeg klare! Og så er det lov å håpe han kommer litt før termin så fort han er helt klar ❤
 
Back
Topp