Utslett?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Er det noen babyer som har fått svetteutslett? Kan noen beskrive for meg hvordan det ser ut?

Felix har fått mer og mer utslett de siste dagene, han har atopisk eksem fra før, men dette ser litt annerledes ut på en måte. Eksemet har på en måte vært tørre flekker med prikker, og det har vært jevnt over hele kroppen. Nå har han masse prikker over skuldrene, ryggen og magen, men veldig lite eksem utenom. Håper desperat at det skal være noe enkelt som svetteutslett, men er så redd for at det skal være allergi. Har prøvd å gi ham litt mat i det siste, og håper det ikke er noe av det han reagerer på.

Tenkte at jeg skulle vente til tirsdag, og se om det blir bedre av seg selv, før jeg får noen til å se på det. Virker ikke som om han klør noe særlig.

Jepp, her har han fått en del svetteutslett stakkar.. ser bare ut som bittesmå røde prikker..

han har det i det mest utsatte områdene.. mest i halsgropa og nakken, ellers bittelitt på magen/ryggen. Det går raskt bort igjen, har hatt det før også nemlig.

ORIGINAL: CecilieT

Jepp, her har han fått en del svetteutslett stakkar.. ser bare ut som bittesmå røde prikker..

han har det i det mest utsatte områdene.. mest i halsgropa og nakken, ellers bittelitt på magen/ryggen. Det går raskt bort igjen, har hatt det før også nemlig.

samme her, men mest på ryggen her...

Er det flate prikker? Kjennes de godt når dere stryker over huden? Hvor raskt har de gått bort igjen?

Synes å huske at når jeg har hatt svetteutslett selv så har det vært bittesmå prikker som ikke kjentes så godt? Og at det oftest forsvant etter en kald dusj og en natt søvn i et kjølig rom...

litt varmeutslett her også.

Litt varmeutslett her også. Bare littegrann i nakken. Små røde prikker som forsvinner etter en natt eller to og som man ikke kjenner når man stryker over. Tror ikke det klør eller noe... Ida har nok ikke merka det.

Back
Topp