Utslett!

Eli81

Glad i forumet
Mariell har fått masse utslett de siste dagene, men i dag har det blitt mye verre. Jeg tror vel egentlig at det er melkeutslett, men nå er det så mye at jeg begynner å bli litt småbekymret...
Det er i hele hodebunnen, ansiktet, halsen og nakken. Masse små knudrete greier, og noen av dem ser ut som slike kviser som snart sprekker, med gul verk inni. Det virker ikke som om hun klør eller har vondt. Tenkte også på varmeutslett, men er det knudrete da?

Er det noen av dere andre som har babyer med slikt?

tror ikke varme utslett er knudrete..det var ikke marielle sitt da legen sa det var varmeutslett iallefall.

men mange babyer får utslett som små nupper med talg....er du bekymra så ring legen/vakta så er du på den sikkre siden[;)]

I boka jeg fikk på sykehuset står det noe om hormonutslett; dette er små kviselignende talgpropper, spesielt i ansiktet. Huden blir flammete og rød. De forsvinner etter en stund og er helt ufarlige. De skal ikke behandles med mindre de blir til pussfylte blemmer. Da må du snakke med lege/helsestasjon. (Står det i boka).
Alexander har det også, men de er bittesmå.

Noah har også fått det. Masse bittesmå kviser i ansiktet, ser det dukker opp mer og mer.
HS sa det var pga hormoner via morsmelka at det oppstår

Ja, det er nok det. Fikk tips i dag om at det forsvinner om man smører på pyricept salve. Skal kjøpe det i morgen, og prøve. Hun som tipset om dette hadde brukt det på sine unger, og utslettet hadde forsvunnet ganske raskt. Verdt et forsøk...

hormonutslett som kommer etter ca 4-6 uker og forsvinner når de er ca 10 uker.Robin hadde det samme..

ORIGINAL: lillemolla

hormonutslett som kommer etter ca 4-6 uker og forsvinner når de er ca 10 uker.Robin hadde det samme..

Kviser som gira sier... Det har Amalie å!

Det er hormonutslett,det du beskriver. Sønnen min(4 uker idag) har akkurat det samme,vi ble henvist til sykehuset av helsesøsteren. Diagnosen var hormonutslett,fikk beskjed om å ikke bruke noen ting annet enn vann. Kommer til å vare noen uker også sa dem...

Back
Topp