Utslett

Bkno8980692

Blir kjent med forumet
Mini har fått utslett på magen og brystet, allmenntilstanden er ellers på topp.
Legger ved ett bilde.
Noen som har vært borti dette eller aner hva det er?:)
upload_2020-4-7_11-19-28.jpeg:anyone
 
Ser ut som varmeutslettet jenta mi hadde:)

har barnet blitt varm og klam eller noe?:)
 
Mini har fått utslett på magen og brystet, allmenntilstanden er ellers på topp.
Legger ved ett bilde.
Noen som har vært borti dette eller aner hva det er?:)
Vis vedlegget 322741:anyone
Smått vanskelig å se men kan være både varmeutslett eller litt eksem, alt ettersom? :confused004

Vår lille fikk eksem ganske tidlig og får det gjerne litt her og der etter hun har badet eller blitt svett og lignende. De på helsestasjonen mente akkurat det hun hadde kunne være atopisk eksem, ser ganske likt ut som på bildet ditt.

Vi smører i hvertfall med A-derma exomega og Canoderm krem, da bedrer det seg og går det over raskt. Noen perioder må vi smøre hver morgen og kveld men gjerne om sommeren blir det kun smøring ved behov:)
 
Kan ligne litt på varmeutslett, la henne ha mindre klær på litt og se om det bedres. Hvis ikke kan det være noe annet utslett. Mange babyer har mye klær på, så varmeutslett er ikke så uvanlig, og særlig hvis formen ellers er fin :)
 
Det kom på søndag, så tror ikke det er varmeutslett. Eller kan det sitte i flere dager?
Tenkte jeg skulle ta kontakt me hs men når formen er fin ser vi det ann litt.
 
Det kom på søndag, så tror ikke det er varmeutslett. Eller kan det sitte i flere dager?
Tenkte jeg skulle ta kontakt me hs men når formen er fin ser vi det ann litt.

Jeg tenker også varmeutslett/tørr hud/eksem. Men det er jo mange leger og også kanskje hs som kan gi deg veiledning digitalt nå om dagen, så da kan du kanskje få et bedre svar :)

Ellers kan noen barn reagere på parfymeholdig vaskemiddel, såpe og kremer. Noen reagerer også på ull.
 
Det kom på søndag, så tror ikke det er varmeutslett. Eller kan det sitte i flere dager?
Tenkte jeg skulle ta kontakt me hs men når formen er fin ser vi det ann litt.

vet ilke hva som er vanlig, men har opplevd på snuppa mi at det har tatt litt tid før det har gått bort. Altså en dag eller to:)
 
Vår gutt får slik hvis han går med ulltrøye innerst. Tenker det er en kombo av varmeeksem og litt tørr hud. Går barnet med ullgenser/ulltrøye inn mot huden?
 
Vår gutt får slik hvis han går med ulltrøye innerst. Tenker det er en kombo av varmeeksem og litt tørr hud. Går barnet med ullgenser/ulltrøye inn mot huden?

Bruker veldig lite ull, da hun er så varm fra før. Har smurt å smurt men det er ingen endring enda. Blir vell å ringe til helsesøster etter påske. Det ser ikke ut til å plage henne heldigvis så jeg er ikke bekymret.
Begynner å minne meg litt om eksem, men vi får se:happy:
 
Back
Topp