Utslett

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
min 10 åring har plutselig fått masse utslett på ryggen og på mage/ brystparti.

Tette nupper som nå ser litt væskefylte ut.. men de er bitte små..

Ringte legevakta bare for å høre, fikk beskjed om å gi han en zyrtec og det skulle roe utslettet etter 2-3 timer. Noe det ikke har gjort.
Hva er dette? Han er 10 år..

Vært i full fart i hele dag, og er i form ellers

Har du bilde?

Fant et bilde på nett som ligner litt

Vedlegg

• IMG_2096.PNG
    IMG_2096.PNG
    1.007,7 KB · Visninger: 28
Byttet vaskemiddet eller tøymykner den siste tiden?
Nei, har hatt det samme..
Jeg er sikkert litt hysterisk.. men er livredd for hjernehinnebetennelse.. å legge han til natta og sitte med en følelse ' Tenk om han ikke vokner igjen' vet det høres teit ut.. men slik blir jeg hvis barna får utslett ut av det blå

Nei, har hatt det samme..
Jeg er sikkert litt hysterisk.. men er livredd for hjernehinnebetennelse.. å legge han til natta og sitte med en følelse ' Tenk om han ikke vokner igjen' vet det høres teit ut.. men slik blir jeg hvis barna får utslett ut av det blå

Så sant han ikke har andre ting enn utslett så er det nok ikke det.
Hjernehinnebetennelse følges ofte av stiv nakke/muskler, feber, hodepine, lysskyhet +++

Dog jeg skjønner bekymringen din, vi mødre har lett for å forvente det verste...

Så sant han ikke har andre ting enn utslett så er det nok ikke det.
Hjernehinnebetennelse følges ofte av stiv nakke/muskler, feber, hodepine, lysskyhet +++

Dog jeg skjønner bekymringen din, vi mødre har lett for å forvente det verste...
Ja, blir alltid litt bekymret mtp utslett.. tenker at jeg skal sove i 8 timer, og mye kan utvikle seg i løpet av natten..
for noen år siden døde et barn i bygda av hjernehinnebetennelse.. så er litt redd for akkurat det. Men han har hverken feber eller er stiv i nakken.

Ja, blir alltid litt bekymret mtp utslett.. tenker at jeg skal sove i 8 timer, og mye kan utvikle seg i løpet av natten..
for noen år siden døde et barn i bygda av hjernehinnebetennelse.. så er litt redd for akkurat det. Men han har hverken feber eller er stiv i nakken.
Er det ikke noe med at dersom du presser et glass mot utslettet og det forsvinner så er det ikke hj.h.betennelse?

Jo, utslett som ikke forsvinner ved glass mot huden er blødning i huden og da tenke hjernehinnebetennelse, men det er ikke det første symptomet så når ungen ellers er frisk våkner han nok i dag.

Små nupper med veske høres ikke ut som hjernehinnebetennelse. Siden det altså er en blødning i huden. I motsetning til annet utslett.

Vi får høre når han våkner i dag og fundere videre.

Back
Topp