Utslett.

Eldorado

Forumet er livet
Plutselig utslett i ansiktet, bryst, brystene og halsen... er det noe som kommer av svangerskapet?
Googlet litt, og da ser det ut til at det har skjedd flere, men hva er grunnen? Jeg klør jo snart av meg ansiktet.. Jeg hadde tidligere blodutredelser på brystet der jeg klødde, men der skjer heldigvis ikke lenger..

Men ekkelt rundt øya osv.. er foresten også på armene. Blir GAAAL! Kan man ringe føden å spørre om sånt?

Har også prikker som klør veldig.. Smører meg hver dag med parfymefri lotion slik at huden ikke skal sprekke. Har også lest at det er vanlig med kløe under graviditeten. Har du noen triks?

Nope, ikke noe annet enn at man kan kjøpe noe som kalles for "hvitvask" på apoteket å ha på. Dersom man klør på kroppen i hvertfall..

Jeg googler litt om det, og det eneste jeg kommer frem til er liksom "fett lever" eller alvorlig type svangerskapskløe. Har fått tilbake kvalme også, men ikke tenkt på at det kan være en del av det. Men etter google runden min så ser jeg mange av symptomene:p Man skal aldri gjøre detta, men fastlegen var borte.. :p

fått små røde prikker på  brystet og de klør, har klødd på brystet før o men da va d ikke røde prikker.  Ska t jordmor idag, trur dokke hu vet ka d e?
Fett lever ka e d?

Det er forhøya leververdier som utgjør farlig svangerskapskløe.
Jeg var på føden i dag, og jeg fikk beskjed om at jeg hadde sv.sk. kløe i hvertfall, men mest sannsynelig ikke noen farlig type, da de ofte kommer tidligere i svangerskapet.

Fikk ikke noe utslag på urinprøvene, men tok blodprøver som er sendt til ullevaal. Så da får man bare vente på svaret av dem :) Ellers har jeg fått resept på piller og krem jeg skal ta ut svangerskapet.. æææsj.

Back
Topp