Utslett - trodde det var vannkopper, nå med bilde

SillyDilly

Forumet er livet
Jeg skjønner INGEN ting! Det går vannkopper i barnehagen og på fre kom sønnen min hjem med utslett over hele kroppen! Trodde dette var vannkopper, men nå er jeg sterkt i tvil! Skal til legen klokken 13.20, men noen som har sett lignende? Eller har noen ide hva det kan være`?

Ingen som vet?[&o]

ORIGINAL: Bare Kari

For meg ser det ut som elveblest.

Elveblest? *googler*

ORIGINAL: SillyDilly

ORIGINAL: Bare Kari

For meg ser det ut som elveblest.

Elveblest? *googler*

Kraftig kløe er vanligvis det første symptomet. Kort tid etter kommer vabler i huden til syne. Det er hvite eller lyserøde områder som er litt hevet over hudens overflate. Vablene kan ha ulik størrelse, og de største er ofte bleke i midten. Utslettet kan enten være begrenset til en del av kroppen, men kan noen ganger finnes over det hele. Som regel går utslettet tilbake av seg selv i løpet av kort tid (timer).

Men han har jo hatt det i 3 dager[&:] Han har gått på antibiotika da, stod at det kunne komme av det! Hem...

ORIGINAL: CogJ

ser ut som elveblest ja..

Hvis det er det så får du en god salve og sikkert noe allergi tabeletter du skal gi[:)] Ikke farlig ,bare litt vondt..
Kan komme fra mat, luft og andre allergier..

Å jeg som trodde det var vannkopper[:-] Men nå får jo legen bekreftet det da etterpå! Han har ikke så veldig vondt heldigvis! Men rart han har hatt det "så lenge"?

er det i fjeset og? skarlagensfeber?

ORIGINAL: metherese

er det i fjeset og? skarlagensfeber?

Han hadde i kinnene, men er ikke noe nå¨lenger, eller litt rosa i kinnene! Men han er ikke syk på noen annen måte[&:]

Back
Topp