Utslett som det her

Isla

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Marsipanene 2019
Oktoberlykke2020❤
Har på to døgn fått flere utslett på kroppen. Magen, armer, brystet, noen på fingerene, et par på tærne og litt på lår og legger, samt noen i ansiktet.. Har ikke gjort noe eller spist noe utenom det vanlige.

I dag da jeg sto opp så var de litt minsket, så rolig ut om man kan si det. Dusjet å da ble det røtt og mer irritetert. Trente litt i kveld og det samme skjedde, utslettet ble rødere og irritertet. Noen er væskefylte. Klør litt men ikke så ille. Bruker å reagere voldsomt på dyrebitt og bruker få større reaksjon enn normalt.

Jeg tenker at det ikke er noe å springe til legen om, om det ikke blir værre. Eller går bort snart. Men ettersom vi har psoriasis i flere ledd på ene siden min i familien så ble jeg litt engstelig på om det kan være noe.

Har hatt vannkopper og helvetesild som barn.

Det er 1 døgn mellom bildene. Grønn bukse er fra i kveld, etter trening.

Vedlegg

• received_344223792897035.jpeg
    received_344223792897035.jpeg
    17,9 KB · Visninger: 42
  • received_388198431784228.jpeg
    received_388198431784228.jpeg
    26,4 KB · Visninger: 41
Har dere katt? Kan ligne litt på bitt fra fuglelopper syns jeg. Veldig vanlig å få hvis man har pus i hus :-)

De er plassert i klynger, noe som får meg til å mistenke dyr... Vi har hatt både veggdyr og fuglelopper, men husker ikke nøyaktig hvordan de så ut, men tror kanskje de ligner på de du har. Rart at det forverres etter at du trener og dusjer, da.

Jeg ville egentlig anbefalt og tatt en legetur bare for å få vite helt sikkert hva det faktisk er.

Legen, absolutt!

Nå er det jo nesten borte igjen så om jeg ringer å får time om 1dag så ville det kanskje ikke vises :p Derfor ser jeg det litt an. Var jo nesten borte i går morrest også før det bare blusset opp.
Ta flere bilder, og spør legen. Gå gjerne bare innom når det er utbrudd og vis det.

Enig at det ser ut som fuglelopper! Både jeg og mannen hadde slike når vi hadde katt.

Back
Topp