Utslett. Ser verre ut enn det er.

Chubchubs

Flørter med forumet
På fredag dukka det opp noen små kviser på det ene kinnet hennes, og lørdag morgen hadde det spredd seg til hele ansiktet. Søndag så hadde det blitt skikkelig hissig, og så helt forferdelig ut. Det er verst i nakken og den siden hun alltid ligger på.

Snuppa har grått mye i de siste dagene, mulig pga varmen og låsningen i nakken, men vi tenkte og at utslettet plaget henne veldig, så jeg dro på helsestasjonen med henne for å få helsesøstrene til å se på henne.
De sa heldigvis at det var hormonutslett, og ville gå over av seg selv. De synes ikke det så plagsomt ut for henne, men begynner hun å klø, eller det blir enda hissigere, skulle vi komme tilbake eller ringe lege, for da kunne det være noe annet.
Det er i hele ansiktet, inni det ene øret, i nakken og i utringningen til klærne, men ikke noe lenger ned.

Bildene er litt uklare, men viser hvor hissig utslettet har blitt. Håper det går over snart. Ville bare vise det, så andre bekymrede mødre i samme situasjon kan beroliges ennå så ille det ser ut.

2014-06-03 18.10.17.jpg 2014-06-03 17.23.23.jpg

Sånn har snuppa her også. Full i hormonutslett. Det er veldig vanlig og det forsvinner av seg selv...

Sent from my iPhone using BV Forum

Oi, ja det var ganske hissig. Vi har bare noen få hormonutslett. Så nydelig hun er:)

Ammer du? De sier at får barnet for mye formelk (den første, tynne melka med mye sukker) så er tegnene mye hormonutslett og magevondt.

Min begynte å få en del hormonutslett, men da jeg pumpet ut litt melk før han ammet og fikk mer av fetmelken så forsvant det.

Btw, nydelig baby! :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ammer du? De sier at får barnet for mye formelk (den første, tynne melka med mye sukker) så er tegnene mye hormonutslett og magevondt.

Min begynte å få en del hormonutslett, men da jeg pumpet ut litt melk før han ammet og fikk mer av fetmelken så forsvant det.

Btw, nydelig baby! :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Åh for et godt tips!!! Har ikke sååå mye av dette utslettet, men hatt mye magevondt idag så da kan jeg prøve å håndmelke ut enda mer før han får puppen :')

Sebastian hadde også masse hormonutslett, men når jg begynte og smøre han med Natusan baby intensiv care lotion både morgen og kveld, så tok det bare 2-3 dager før han var blitt betraktelig mye bedre! :) Og etter ca 1 uke så var det helt borte ;)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Det er nok hormonutlsett og vil forsvinne av seg selv :) Mine fikk også det.
Jeg tror det forsvinner av seg selv uten at man trenger å gjøre noe med det. Jeg smurte aldri noen av mine med kremer eller gjorde noe annerledes for at det skulle forsvinne :)

Back
Topp