utslett rundt munnen

Cameleon

Gift med forumet
Jeg ammer, og siste tiden har guttungen fått noen røde prikker rundt munnen etter jeg har ammet han.
Inni munnen er alt helt vanlig...
Det virker ikke som om det klør, svir eller plager han noe.

Prikkene går over etter mellom 6-7 minutter.
EDIT: de varer nok litt lenger enn først anntatt, for nå er det 15 minutter siden jeg ammet, og han har fremdeles prikkene, og er rød i huden...

Noen som har anelse på hva det kan være?
Jeg begynte å tenke på om du kunne være melkeallergi. Pappsen hans hadde dette. Men, det ville jeg vel merket for lenge siden? Man merker vel ikke det når ungen er blitt 7,5 mnd eller?

avføringen er blitt helt annen, men jeg tror det er pga han holder på å få tenner. (grønn, rennende og slimete)

Han gråter endel mer også, og suttrer mye rundt måltidene, men jeg ar tenkt dette også er pga tennene.
Kan utslettet ha med tenner å gjør....?

Er det bare noe som går over av seg selv?

Har du spist noe han kan ha reagert på?
Simon fikk slike prikker da han fikk grøt med melk i. har tatt allergitest, så venter på resultatet nå.
er ikke noe morsomt når de reagerer nei.

har tenkt veldig tilbake på hva jeg har spist, men har hatt veeeldig "vanlig" kosthold i det siste. ingenting spesielt jeg har spist siste tiden.. Dette har vel vart 1,5 uker..

så rart!

Er nok noe annet enn melkeallergi altså, var bare det første som slo meg..
Skjønner bare ikke hva det kan være!

Hmm.. Holder martine på å tenner? Kan det være derfor? Eller?

ORIGINAL: tone88

Hun griner mye når hun skal spise, avføringen er grønn her også... hm...

Hmm...
De kan vel reagere på mme også..?

Aner ikke hva det er jeg altså!

Et lite spørsmål. Sikler barnet mye?
Merker at lillegutt her får ofte rødt utslett rundt munnen når han sikler som verst. Det kan virke som om det å gå fuktig rundt munnen veldig mye gjør at huden reagerer. Kanskje det hjelper å smøre på en krem der? Her brukes Decubal flittig når jeg oppdager sånt noe. [;)] Det er ikke farlig om barnet får i seg noe av kremen heller for den er ikke giftig. [:)]

han sikler ikke nei..
Hmm, kanskje jeg får ringe på helsestasjonen endag å høre om de har noen formening.. [:)]

det kan ikke være slik "smokkeutslett" da? kommer av at området ikke får puste eller at det blir bløtt/klamt. kan bruke vanlig sinksalve på det. det gjorde broren min på dattra si

Tusen takk for forslag folkens!

Tror ikke det er smokkutslett heller. Han bruker bare trøst-smokken, og den er jo bitteliten og utslettet er over et større omtåde enn den dekker. pluss at han ikke bruket smokk mer enn når han skal sove, og utslettet kommer bare i forbindelse med mating..

Back
Topp