Utslett rundt munnen. Noen tips??

Guttogjente0911

Forelsket i forumet
Gutten min på 2 år har de siste to mnd hatt røde prikker rundt munnen. Han bruker smokk, så det første jeg tenkte, var jo smokkeutslett. Men han har jo brukt smokk hele tiden, så jeg syns det var rart det plutselig skulle dukke opp nå. Har alltid brukt de mam air smokkene og nå bruker han bare smokk til dagluren og på natta.
Jeg har prøvd å smøre med fet krem, dette hjelper ikke noe spesielt. Jeg har prøvd mildison, dette hjelper kanskje bitte litt, men så blir det verre igjen.
Noen som har noen gode tips til hva jeg kan prøve?
Kan det forresten være sopp?

mi har også det av og til, tror det er pga mye bruk av tutten i barnehagen, til tider. gir seg når hun er hjemme... :)

JEg får det av og til..røde prikker rundt munnen

Jeg reagerer på sitrusfrukter, nektariner og overdreven bruk av drikke med kunstig søtning[;)]

Kaviar eller Kiwi er typiske "prikker rundt munnen" syndere. Ellers hadde jr utslett her om dagen ( etter smokk) tok på et tynt lag inotyol på kvelden og borte dagen etter. ( ja, det er ikke en ansikrskrem, så pass på å ikke få i munn) men det funka bra! Hadde prøvd i flere dager før dette med div kremer som ikke virket..

Her reagerer gutten på feks tomat med å bli rød på den måten... Så det kan være noe han ikke tåler?
Men det er ikke alltid like lett å finne ut da...

Min 4 åring blir sånn av appelsin, ketshup, tomatsaus etc!
Det beste er inityol på kvelden, la være på hele natten. Resultat: feilfri hud på morgenen :-)

Vi er plaget av diverse utslett både her og der (atopisk eksem på hele gjengen) og det som pleier å hjelpe på sånne røde, litt hissige prikker er enten inotyol eller locobase repair.

Back
Topp