Utslett/ reaksjon?

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Hjelp meg:( hva kan dette her vær for noe?
Har i de siste hatt desse her reaksjonen utslett. Det jeg føler at det er en brennande følelse så vill jeg klø. Men fra i går kveld i natt og de fortsetter idag og har de vart på de verste.
De kommer små knopper og røde merker før jeg har begynt og klø.
jeg vet jeg må få meg en time hos lege men tenkte spør her inne om noen vet hva det kan vær?

Vedlegg

• 91394E49-F6DF-412B-8CAD-C5B79D58145F.jpeg
    91394E49-F6DF-412B-8CAD-C5B79D58145F.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 54
  • A83023DB-B6A5-4224-B2F1-4E5269FBFF34.jpeg
    A83023DB-B6A5-4224-B2F1-4E5269FBFF34.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 54
  • C8F3CE7F-E23E-4375-89D6-64F8D6EF244E.jpeg
    C8F3CE7F-E23E-4375-89D6-64F8D6EF244E.jpeg
    562,3 KB · Visninger: 54
Nederste bildet kan minne om elveblest. Har du prøvd å ta en allergitablett?

Det minner om små innsektbitt på det siste bildet. Kanskje du har en katt som har dratt inn noen fuglelopper eller lignende? Evt noe i juletreet? Prøv å bytte sengeklær i tilfelle det er noe der!

Eldste i huset her er veldig plaget med elveblest, det ser ikke helt sånn ut. Det er store vabler som "flytter seg" rundt omkring på kroppen

Det minner om små innsektbitt på det siste bildet. Kanskje du har en katt som har dratt inn noen fuglelopper eller lignende? Evt noe i juletreet? Prøv å bytte sengeklær i tilfelle det er noe der!

Eldste i huset her er veldig plaget med elveblest, det ser ikke helt sånn ut. Det er store vabler som "flytter seg" rundt omkring på kroppen
Har ikke husdyr. Dette begynte før flere uker siden og det var ikke så mye at jeg blev plaget av det. Sengetøy har blitt skifte flere ganger fra først gang det kom til nå. Men idag er det tredje dagen og det fortsetter helt likt. De forsvinner igjen etter en en stund. Fikk meg time hos lege imorgen.

Ettersom du sa gutten din er veldig plaget med elveblest. Kan jeg spør litt mer om det? tenkte på når utslett kommer. Førsvinner de etter en liten stund?? Eller er de der i flere timer dager??

Ettersom du sa gutten din er veldig plaget med elveblest. Kan jeg spør litt mer om det? tenkte på når utslett kommer. Førsvinner de etter en liten stund?? Eller er de der i flere timer dager??

Jenta mi som har det, hun hadde det mye oftere før heldigvis, nå er det kanskje en gang i året (hun er 11 år). Kommer ofte rett etter sjukdom med feber. Det pleier å vare 2-3 dager, da starter det på beina og armene med vabler og opphovning, og jobber seg innover/oppover. Hun får det ganske kraftig men går over av seg selv etter noen dager. Vi bruker klødempende middel og hun har fått reseptbelagt medisin som hun tar.

Faren min har også hatt plager med elveblest i tider, men han har det mer lokalt, feks i ansiktet, og det sprer seg ikke sånn som hos jenta mi.

Jenta mi som har det, hun hadde det mye oftere før heldigvis, nå er det kanskje en gang i året (hun er 11 år). Kommer ofte rett etter sjukdom med feber. Det pleier å vare 2-3 dager, da starter det på beina og armene med vabler og opphovning, og jobber seg innover/oppover. Hun får det ganske kraftig men går over av seg selv etter noen dager. Vi bruker klødempende middel og hun har fått reseptbelagt medisin som hun tar.

Faren min har også hatt plager med elveblest i tider, men han har det mer lokalt, feks i ansiktet, og det sprer seg ikke sånn som hos jenta mi.
Takk før info.

Jammen der sa legen at det er elveblest. Blev satt på medisiner

Jammen der sa legen at det er elveblest. Blev satt på medisiner

Eppie, det trenger ikke nødvendigvis å være slik du beskriver det. Det kan komme i mindre og større områder uten å flytte på seg også.

TS, godt du fikk det avklart. Håper det hjelper fort :)

Eppie, det trenger ikke nødvendigvis å være slik du beskriver det. Det kan komme i mindre og større områder uten å flytte på seg også.

TS, godt du fikk det avklart. Håper det hjelper fort :)
Takk. Her kommer det litt overalt på kroppen. Litt her og der så forsvinner de fort.

Back
Topp