Utslett/røde prikker rundt munn

Selmaen

Glad i forumet
Lillegull har den siste tiden fått røde prikker/utslett rundt munn, hake og kinn. Tror det kom når vi trappet opp fast føde, men er ikke helt sikker. prikkene er små og røde, flest på kinna, noen på hake og rundt munn. Tenkte først at han kanskje reagerte på våtserviettene (som jeg nå har byttet ut), men det er fortsatt hissig. Innimellom roer det seg litt ut på dagen, så værre igjen. Spiser grøt på formiddagen og kvelden (middag midt på dagen). Kan det være grøten han reagerer på? Eller noe jeg spiser (får mm)? Ellers har han blitt litt ekstra sutrete om dagen og sikler like mye som han har gjort en stund. Kan det være tenner på vei? Ser to i underkjeven (noe jeg har gjort siden han var 3 måneder), men synes ikke jeg kan kjenne de... Flere med samme utslett? Noen tips/råd?

Vår går en del sånt viss ho har sikla mye før vi hår ut i vogn og ikke får tørket vekk alt.

snuppa her får utslett når hun får grøt. med då kommer det med engang etter bare en ørliten smakebit. det er små blemmer rundt munnen og under haken og halsen. hun tåler ikkje melk, og mulignes gluten så vi får ikkje gi henne grøt.. eg fullammer ennå siden eg ikkje kan gi henne noe og hun reagere om eg spiser mat med kokt melk. (grøt, hvit saus o.l) men det forsvinner igjen etter noen timer. kan det være eksem? eller nikkelallergi om hun får mat med vanlig teskje?

Om du spiser jordbær kan ungen reagere på det.
Svigermor spiste jordbær da ho amma bf , og det endte med utslett for han.

Back
Topp