Utslett? Prikker på hele kroppen? Hjelp?

nemoen

Glad i forumet
Lillegutt har akkuratt som små nuppe prikker på hele kroppen noen er rølige de andre er hudfarge, på rompa flyter di sammen fordi det er extremt mye åg ill røde, han har hatt flytende avføring i to dager så han hyl griner rett etter han har prompa eller besja... Har snørr skylle med vann tørka osv men d hjelper ikkje..... Va hos legen i går pga han har vert syk med litt feber inni mellom prikker hoste osv, men hu så jo ikkje på rompa, hu sa bare han hadde et virus... Men syns prikkene har vert litt vel lenge nå og kom før resten av syka... Hm... Vet ikkje ka eg ska tro eller gjør stakkar liten har jo så vondt i rompa si:(
 
off da!
hørtes ikkje bra ut!

er jo de vanlige rådene da..(som du sikkert kan)
*la gå litt rundt uten bleie å lufttørke (evt bruke en hårføner å tørke på rompa:)) det lindrer litt men husk å holde de såpass langt unna at det ikkje blir for varmt
*ingen våtservietter
*ikkje noke gnuing, heller skylle han under vatten for å få vekk skiten..

så er det jo et hav av salver, og de fleste her inne har vel sin formeining om kas som er best..

God bedring til gullet!
Og eg ville tatt en ny legetur ang utslettet om det ikkje går over... få en anna lege :)
 
Signerer de gode rådene til klypa.

Og så bør du få en ny titt på gullet ditt. Man kan få utslett av virus, for det har skjedd her (for lenge siden), men det kan også være noe annet. Min har f.eks hatt elveblest på lår, legger og rumpe, men det er mer som flekker, ikke prikker.

Kanskje prøve å få i han mat og drikke som binder magen.

 Masse god bedring. :)
 
Varmeutslett?Får det lettere når de er syke...
 
Varmeutslett ser annerledes ut d har han hatt før, d kommer vanligvis bare noen områder men her der d prikker jevnt over hele kroppen, har prøvd å gi han blåbær syltetøy å villa men bare fargen som endrer seg:( men vis eg komme meg i butikken tenkte eg sitron brus og salt stenger til han, fikk beskjed om å gi d når han hadde spysyka...
 
Skulle stå biola ikkje villa e ipaden som tuller d til ;)
 
Back
Topp