Utslett på småen.

Knertiine

Andre møte med forumet
Gutten min har fått utslett på bryst, mage, rygg, skuldre og nakke.
Jeg hørte med legen og hun synes det så ut som utslett pga varmen. Det er det de fleste sier.

Har fått krem som kan lindre av legen, føler ik det hjelper.
Prøvde aloe vera og ble litt bedre.

Vil veldig gjerne se om noen andre har hatt samme problem med sine unger elr om noen har gode råd.

ImageUploadedByBV Forum1407797126.234791.jpg

ImageUploadedByBV Forum1407797147.234387.jpg

(Disse bildene er milde i forhold til hva det er på det værste. Det blir knall rødt til tider.)

Hilsen
Bekymret mor

Sent from my iPhone using BV Forum

Toåringen her har hatt utslett i sommer som jeg har regnet med har vært varmeutslett. Det er masse bittesmå nupper, og ikke flammende i det hele tatt. Hun har heller ikke gjort seg noe av det. Hvis du er usikker så ta kontakt med lege på nytt, evt apotek. God bedring til gutten din!

ser sånt ofte på jobb(bhg) og det er nok varmeutslett. Veldig glad du har vært hos legen og hørt da :) sånne utslett pleier å bli borte fort når ungen ikke er så varm så et bad som er litt kaldere enn vanlig kan ofte mildne utslettet.

ser sånt ofte på jobb(bhg) og det er nok varmeutslett. Veldig glad du har vært hos legen og hørt da :) sånne utslett pleier å bli borte fort når ungen ikke er så varm så et bad som er litt kaldere enn vanlig kan ofte mildne utslettet.

Takk for flott svar.

Legen var første steg. Jeg nøler ik når det kommer til gutten min sin helse. Er beroligende å høre at det er mest sannsynelig varmeutslett, skal prøve litt kaldere dusj.

Er ik alltid jeg stoler på leger så ville se om noen hadde erfaring med samme.

Vi er nå inne i den varmeste perioden i syden hvor vi bor, men snart er den tiden over å da blir det leveli temperaturer her. Kanskje det forsvinner da.

Hmmm varmeutslett her har sett slik ut: ImageUploadedByBV Forum1407874072.999645.jpg
ImageUploadedByBV Forum1407874088.333616.jpg

Han har ikke spist noe nytt? Fått ny såpe/krem? Byttet vaskepulver/skyllemiddel eller nye klær?

Har du tatt glass-testen? Trykket et glass mot huden og sett om det blir borte da. Er huden glatt?

Hmmm varmeutslett her har sett slik ut: Vis vedlegget 72470
Vis vedlegget 72471

Han har ikke spist noe nytt? Fått ny såpe/krem? Byttet vaskepulver/skyllemiddel eller nye klær?

Det er anderledes fra min sønn sitt utslett. Når vi nå har tenkt oss om begynte dette etter vi ga ham frukt. For kroppsåpe&klessåpe har vært den samme siden han ble født.

Vi sluttet å gi han frukt og det har endelig gått ned i dag. Nå er huden hand fin.

Har du tatt glass-testen? Trykket et glass mot huden og sett om det blir borte da. Er huden glatt?

Har aldri hørt om engang. Huden er ru når utslettet er der. Ik tørr flekk men ru overflate.

Det er anderledes fra min sønn sitt utslett. Når vi nå har tenkt oss om begynte dette etter vi ga ham frukt. For kroppsåpe&klessåpe har vært den samme siden han ble født.

Vi sluttet å gi han frukt og det har endelig gått ned i dag. Nå er huden hand fin.

Kan være allergisk reaksjon på frukt ja. Kanskje sitrus?

Kan være allergisk reaksjon på frukt ja. Kanskje sitrus?

Kanskje det. Vi prøvde banan, eple og non skjeer fra et mixa frukt glass.

Vi tenker å ta test på han når han blir eldre så holder vi oss til puppen så lenge.

Back
Topp