Utslett på rygg?

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
De siste dagene har datteren vår fått noen flekker/utslett på kroppen.

1EB5ED7F-DE10-4C72-AD4F-CF816137C5B6.jpeg

7BBAC0E2-06EF-4DDA-8AE5-14DD8E3D8079.jpeg

De har så langt bare dukket opp i ansikt og på rygg. Vi pleide å få slike da hun fikk i seg melk (melkeproteinallergi), men hun har ikke fått flekker på lenge, selv ikke ved inntak av melk og nå vet vi at hun ikke har fått i seg melk også. Flekkene har kommet og gått litt i intensitet, men har nå vært der i sikkert 4-5 dager. Hun har hatt noen små prikker også som ikke er like store og som bare er røde, ikke røde rundt og hvite i midten, men de fleste flekkene er et rødt området med en liten hvit nupp i midten (det er ikke noe puss i midten, så det er ikke som en kvise, pluss de kan gå bort veldig raskt også).

Vi har hele tiden tenkt at hun har spist noe hun ikke tåler, for flekkene kommer somregel alltid sammen med gulping, men vi har aldri klart å finne en sammenheng mellom mat og flekker annet enn da hun ikke tålte melk. Hun klør seg ikke på flekkene, men jeg vet ikke om hun vet hvordan hun klør seg heller for hun har hatt myggstikk uten at hun har klødd på. Hun har også tatt blodprøver for å sjekke etter allergi og da har de tatt med utvidet matvarepanel og diverse uten å finne noe, men den viste ingen reaksjon på melk da selv om hun fremdeles blir dårlig av det (ikke like mye som før heldigvis, så det er på bedringens vei!)

Er det noen av dere som har vært borti denne typen utslett før? Hva kan det være? Hun har ikke feber.

Kan være varmeutslett. Både jeg og barna får slike prikker på kroppen som kommer og går. Det får vi like herlig om sommer som vinter.
Det kan klø noen ganger, men vi blir som regel ikke plaget av det.

Kan være varmeutslett. Både jeg og barna får slike prikker på kroppen som kommer og går. Det får vi like herlig om sommer som vinter.
Det kan klø noen ganger, men vi blir som regel ikke plaget av det.
Varmeutslett blir somregel større og har ikke hvite prikker i midten. Jeg vil også tro at det er veldig uvanlig å få varmeutslett i ansikt? Varmeutslett pleier også å forsvinne igjen mye raskere, sånn type med en gang man kjøler ned eller tar av klær. Nå kan hun gå i bare bleia hele dagen og fremdeles ha disse prikkene på ryggen.

Etter 2 dager hvor flekkene har vært på samme sted, har de nå gått ned (de en liten rød nupp oppe på venstre skulder) også har hun fått en ny nede på høyre side av ryggen. Den dukket ikke opp før nå og hun har gått uten genser i en times tid.

Vedlegg

• 2914E9BB-681E-4BC5-AAF3-22EDF63D9CD7.jpeg
    2914E9BB-681E-4BC5-AAF3-22EDF63D9CD7.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 18
Jeg har litt lyst til å foreslå at det er fuglelopper jeg, og varmeutslett. Har hatt begge deler samtidig her, ser passelig likt ut. På minsten tar det opp mot 5 dager før varmeutslettet er borte, hjelper null, niks og nada med noen tiltak. Det som evt kan hjelpe er hydrokortison.

Jeg har litt lyst til å foreslå at det er fuglelopper jeg, og varmeutslett. Har hatt begge deler samtidig her, ser passelig likt ut. På minsten tar det opp mot 5 dager før varmeutslettet er borte, hjelper null, niks og nada med noen tiltak. Det som evt kan hjelpe er hydrokortison.
Det kommer så sporadisk at det kan ikke være fuglelopper, vi får heller ikke samme flekker og hun er oppi vår seng ganske ofte. Men jeg er enig i at flekkene kan minne om det! Varmeutslett hos oss forsvinner ganske raskt igjen, så jeg tror virkelig ikke det er det altså, men skal jo ikke påstå at det absolutt ikke er det,
men da veldig merkelig at det oftest kommer i ansiktet?Der hun er minst varm på hele kroppen? Når hun har hatt varmeutslett så har også de flekkene blitt mye større og har ikke hvite nupper inni. Det er kun flekker uten hevelse.

Nylig byttet vaskemiddel? Evt prøve p bytte til parfymefritt om dere ikke bruker det.

Har ikke byttet nylig, bruker blenda sensitiv eller neutral parfymefri og neutral skyllemiddel. Skyllemiddelet har vi brukt samme type fra start, vaskemiddelet har vi byttet en gang, men det er lenge siden.

Jeg tenker det må være noe i maten da hvis ikke det kan være noe annet, sikkert noe skikkelig teit e stoff de har i litt forskjellige ting sånn at det blir vanskelig for oss å finne ut av.
Selve flekkene virker ikke plagsomme, men når det kommer flekk kommer det også alltid gulp og litt sutring, men siden vi ikke klarer å finne ut hva så tenkte jeg kanskje det kunne være noe annet.

Har ikke byttet nylig, bruker blenda sensitiv eller neutral parfymefri og neutral skyllemiddel. Skyllemiddelet har vi brukt samme type fra start, vaskemiddelet har vi byttet en gang, men det er lenge siden.

Jeg tenker det må være noe i maten da hvis ikke det kan være noe annet, sikkert noe skikkelig teit e stoff de har i litt forskjellige ting sånn at det blir vanskelig for oss å finne ut av.
Selve flekkene virker ikke plagsomme, men når det kommer flekk kommer det også alltid gulp og litt sutring, men siden vi ikke klarer å finne ut hva så tenkte jeg kanskje det kunne være noe annet.

Ok, med gulp og sutring i tillegg og forhistorisk med reaksjoner på mat ville jeg tenkt ett eller annet i maten.

Ok, med gulp og sutring i tillegg og forhistorisk med reaksjoner på mat ville jeg tenkt ett eller annet i maten.
Det er så vanskelig å finne ut hva det kan være, vi vet jo ikke om reaksjonen kommer kort tid etter eller om det er noe hun spiste dagene i forveien. Det hadde vært enklere om utslettet bare var et utslett liksom. Vi får prøve å gå igjennom alt hun har spist de dagene rundt reaksjonen og så prøve å korte ned listen eventuelt for å se om det er noe som går igjen. Det er ikke en så stor reaksjon at det er krise om hun får det i seg, men det hadde vært fint å slippe.

Det er så vanskelig å finne ut hva det kan være, vi vet jo ikke om reaksjonen kommer kort tid etter eller om det er noe hun spiste dagene i forveien. Det hadde vært enklere om utslettet bare var et utslett liksom. Vi får prøve å gå igjennom alt hun har spist de dagene rundt reaksjonen og så prøve å korte ned listen eventuelt for å se om det er noe som går igjen. Det er ikke en så stor reaksjon at det er krise om hun får det i seg, men det hadde vært fint å slippe.

Har hun vokst av seg mpa eller har hun det fortatt?

Har hun vokst av seg mpa eller har hun det fortatt?
Hun reagerer ikke like sterkt på melk lenger, men når vi har prøvd å reintrodusere så har vi merket etter et par dager at hun gulper mer og får vondt i magen. Det virker ikke som om hun får utslett av det lenger da, og om hun får smake bittelitt yoghurt en dag så går det fint og vi får ingen reaksjon. Det er først om hun får flere ganger over en kort periode eller hun får mye at vi får en liten reaksjon.

Nå er det en liten stund siden vi testet sist, så tenkte jeg skulle prøve igjen snart, må bare vente til jeg vet at det hun har reagert på nå er borte. Nå har hun heldigvis vært uten utslett i går og i dag og ingen gulping.

Back
Topp