Utslett på magen

Saskia

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Aprillykke 2017
Maiblomstene 2017
Igår oppdaget jeg dette, og vet ikke helt hva jeg skal tenke. Ligner litt på varmeutslett, klør bittelitt og blir verre når jeg ikke har smurt magen på en stund. Det er og bare på oversiden av navlen, så dekker ikke hele magen.

Føler meg ellers fin i formen og småen er aktiv som vanlig, så jeg mistenker ikke noe alvorlig. Typisk at det dukker opp når lege og jordmor har helg, og føler ikke at det er verdt legevakt-besøk.

Noen som har opplevd lignende eller har tips?
 

Vedlegg

  • 1413049400913.jpg
    1413049400913.jpg
    50,5 KB · Visninger: 43
Har også sånnt men langt i fra like mye. Kansje 8 prikker her, og også bare på oversiden av magen.. vet ikke hva det er!
 
Uten at jeg skal stille diagnose, men kan fortelle om det jeg fikk i mitt forrige svangerskap.
Jeg fikk noe som heter PUPPP, en form for svangerskapskløe. Ikke farlig, men fryktelig ubehagelig. Startet med noen røde prikker på magen og opp mot brystene. Disse klødde litt av og til. Etter hvert fikk jeg utslett på innsiden av lårene og på armene, da klødde det helt sykt overalt. Var til legen, Tok allergitabletter en stund og da ble det veldig mye bedre. Har heldigvis ikke fått det denne gang...
 
Uten at jeg skal stille diagnose, men kan fortelle om det jeg fikk i mitt forrige svangerskap.
Jeg fikk noe som heter PUPPP, en form for svangerskapskløe. Ikke farlig, men fryktelig ubehagelig. Startet med noen røde prikker på magen og opp mot brystene. Disse klødde litt av og til. Etter hvert fikk jeg utslett på innsiden av lårene og på armene, da klødde det helt sykt overalt. Var til legen, Tok allergitabletter en stund og da ble det veldig mye bedre. Har heldigvis ikke fått det denne gang...
Lignet det på mine prikker? Er ikke så redd for PUPPP, sålenge det ikke er farlig for meg eller baby. Litt mer ubehag får jeg vel tåle de siste 8-10 ukene :p Skal til jordmor på onsdag, så satser på å få litt mer svar der, og drar selvsagt til legen hvis det blir verre før den tid.

Takk for svar begge to :)
 
Ja ligner litt på slik det var i starten.
Puppp er heldigvis helt ufarlig både for mor og baby.
Hos meg var det bare at kløen ble så sterk at det gikk ut over nattesøvn.
Får håpe det bare er noen prikker som forsvinner :)
 
Back
Topp