Utslett på lillegull..

tahiti

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
Lillegull har fått et utslett! 1 cm store røde flekke med akkuratt som gule kjærner. Noen som har peiling? begynnte i går men føler det har blitt så mye verre nå, tenkte egentlig det var hormon utslett men ble noe usikker. Legevakt nå i kveld eller helsestasjon i morgen? Hva ville dere gjordt?

Det er helt ufarlig
Er som du sier hormonutslett. Ser ut som kviser. De går over av seg selv :)

Lillegull har fått et utslett! 1 cm store røde flekke med akkuratt som gule kjærner. Noen som har peiling? begynnte i går men føler det har blitt så mye verre nå, tenkte egentlig det var hormon utslett men ble noe usikker. Legevakt nå i kveld eller helsestasjon i morgen? Hva ville dere gjordt?

Kan godt være brennkopper, noe som er det samme som Gule Stafylokokker. Med en gang utslett er gult, ringer det ei bjelle.. http://www.fhi.no/eway/default.aspx...6833&Content_6493=6441:82683::0:6446:13:::0:0
Guttungen min hadde det som ukers gammel baby. Jeg fikk antibiotika-plaster fra barnelegen(via fastlegen), men etter tips prøvde jeg å vaske godt med såpe siden dette er mye mer bakteriedrepende enn babyolje. Det ble raskt mye bedre da.
Men ville ha gått til lege for å forsikre meg først om hvilken type utslett det er..
Lykke til!

Prøv å trykk et glass lett over utslettet. Mener at hvis det blir blekere/borte da så er det bare varmeutslett/ hormoner el. Er noen år siden jeg testet det, men mener det var sånn det var ;)

Det er veldig vanlig med utslett hos nyfødte, min forrige hadde masse etter fødsel.
Nyfødtutslett kommer og går, kan flytte litt på seg. Søk på utslett nyfødte på Google og les nhi sine råd om nyfødtutslett.
:)

Back
Topp