Utslett på halsen

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Han er prikkete nedover halsen og har et par flekker på størrelse med en tommelnegl.
Noen som vet hva det kan være?

Kan det bare være utslett etter gulp som jeg har oversett som han kan ha liggi med?

Min lille frøken får "ofte" merker i follene på halsen, selv om vi gjør mye for å holde det tørt. Hun sikler og gulper en del. Da er det røde flekker, ...hvis vi overser dem over litt lengre tid.. kanskje en dag eller to ... blir det litt lysebrunt aktiv i som lukter litt.....

Vet ikke om det var svar på det du spurte om, men slik opplever jeg flekker etter fukt iallfall ;)

Jeg bruker Bepanthen på, så forsvinner det kjapt.

Jeg vasker godt nedi der når hun ligger på magen og huden blit slett. Så tørker jeg forsiktig og lar det luft tørke.
Så putter jeg masse pottis mel på og nå er hun ikke verken rød eller sår.
Viktig å holde det tørt.

ORIGINAL: Piksi

Han er prikkete nedover halsen og har et par flekker på størrelse med en tommelnegl.
Noen som vet hva det kan være?

Kan det bare være utslett etter gulp som jeg har oversett som han kan ha liggi med?

var en i barselgruppa som hadde oppdaget utslett på babyens kropp.

helsesøstra spurte han hadde fått banan, noe han hadde.
når hun sluttet med dette, ga det seg.
helsesøtra sa at mange babyer reagerer på banan og får da røde prikker og eller utslett flekker. og man må da kutte det ut en god stund. også kan man prøve igjen senere.

hvis ikke, har dere noen allergier eller eksem i familien? det er ofte veldig arvelig.
men igjen, til klær... kulde, sikkel på kragen kan gi friksjon og irritasjon. ellers er noen ulltyper ikke like barnevennlige.
ergo all ull er ikke like bra mot sensitive hud.

Har tatt på potetmel nå ett par dager og nå er det snart helt borte:)

Back
Topp