Utslett nedentil. Hjelp?

Kjærleik

Første møte med forumet
Ja, dette blir litt intimt, men det får være!
Jeg har de siste to-tre dagene hatt et utslett nedentil, det starter liksom ved kjønnsleppene og går bakover inn mot rumpa. Er dette vanlig? Jeg har en dag igjen av en sju dagers kur av Amoxicillin. Har hørt det kan gi hudutslett, men det var da en veldig kjip plass å få det på...
Noen som har erfaring med dette, og om det kommer av medisinene, vil det gå over av seg selv etter endt kur?

Tusen takk for svar!
:)

Ja gå og få sjekket det. Det kan være sopp, Candida, som gjerne smitter fra endetarmen og framover. Blomstrer gjerne opp etter antibiotikakurer. Legen din kan sjekke det. Canesten kan hjelpe. Soppinfeksjon er ikke nødvendigvis farlig for barnet, men kan gi store plager for deg, og gjøre fødselen unødvendig ubehagelig. 

Takk for svar! Greia er at jeg bor i Usa, og jeg har ingen lege enda... Jeg fant ut om graviditeten mens jeg var i Norge, men nå er jeg tilbake. Jeg holder på å søke om forsikring og er rimelig sikker på at jeg kvalifiserer! Før det finnes det helt sikkert gratisklinikker jeg kan gå til. Takk!

Back
Topp