Utslett/kviser i ansiktet til baby

BareEnMamma

Glad i forumet
*MIA*
Er det noen som har erfaring med det? Lillegutt får mer og mer, noen forsvinner og nye kommer.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er hormonutslett/melkeutslett. Forsvinner av seg selv etter noen uker og er sjelden plagsomt for de små! Det er ikke noe å gjøre med de bortsett fra å smøre de hvis de blir tørre i huden. :)

Tenkte det var det, og det ser ikke ut som om han er plaget. Eneste jeg reagerte på var at han har blitt flekkvis rød i ansiktet også nå.

Får se det an i morgen og evt ta en tur til legen eller helsestasjonen.

Min gutt hadde det ca. 1 mnd. kanskje. Over hele fjeset, hals, nakke. Prikker, røde flekker, you name it. (Han så veldig lite pen ut, stakkars..) De flerret mer opp også når han ble varm eller skrek.

Helt normalt, det går bort igjen.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Takk for svar! Skal prøve å være tålmodig da, så lenge det ikke plager han så er det vel ok også. Er jo kjempevarmt her i Stavanger i dag så det forklarer gjerne at det har blusset mer opp. Han var litt tørr i fjeset så jeg smurte litt med vidunderoljen kokosolje :)

Sønnen min hadde det og nå har tulla fått det. Er vist vanlig, men alle babyer får det vist ikke. Sønnen min hadde det i to mnd.

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Min hadde også det. Var veldig mye fra han var ca 1 uke til 4 uker gammel, etter det har det bare vært bittelitt.

Får håpe det ikke varer så lenge på mini da, han er 4 uker nå når han først fikk det.

Lillebror her har også mye hormonutslett! Varierer litt fra dag til dag, men ofte mye rundt øynene. Ser ikke godt ut, men tror ikke egentlig han plages.

Jenta har fått spesielt på ene kinnet..et par småkviser ser det ut som, men føler ikke at det er noe som "blusser" opp fælt. Som noen skriver; noen "kviser" kommer, andre forsvinner:) Hun er 6 uker på torsdag, og har hatt det en ukes tid nå.
"Mjelke" kaller de gamle det hvor jeg bor:P

Forresten, mormor kaller det for "rever", når hun fikk mamma var det "in" med mme og da ble det reklamert at de da slapp å få "rever".. Ting har forandret seg..

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Min har hatt det i ca en uke nå (er 5 uker gammel). Jeg dro til legen med han, jeg.:p var bare helt ufarlig hormonutslett :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp