Utslett i ansiktet

Kh86

Flørter med forumet
Mi lille frøken på to uker har fått masse kviselignende prikker i ansiktet. Noen som vet hva det er og om det er normalt? (Mor for første gang og bekymret over det meste:p)
 
Mi lille frøken på to uker har fått masse kviselignende prikker i ansiktet. Noen som vet hva det er og om det er normalt? (Mor for første gang og bekymret over det meste:p)
Sniker gjennom nye innlegg, men det er hormonutslett som babyer ofte har. Helt vanlig,helt ufarlig.
 
Alle mine tre gutter hadde det, helt normalt og trenger ingen behandling ;) Går over av seg selv..
 
Mi har i tillegg til hormonutslettene kloret seg selv masse i ansiktet. Prikker og streker overalt. Ser ikke ut:hilarious:
 
Jeg har liksom ventet litt på utslett her, da alle gutta hadde det (jeg husker bare ikke når det kom.) Tindra er 3 uker nå, og har ikke en eneste prikk..! :) Kloring driver hun med da, så striper er det masse av..
 
Jeg har liksom ventet litt på utslett her, da alle gutta hadde det (jeg husker bare ikke når det kom.) Tindra er 3 uker nå, og har ikke en eneste prikk..! :) Kloring driver hun med da, så striper er det masse av..

Her kom utslettene etter 11 dager. Ser ut som hu er i puberteten hehe..
 
Mi fikk det også, det er helt normalt og ikke farlig, storesøster hadde det og ☺️ Fikk det på dag 2-3, er nesten borte nå (er 8 dager i dag)
 
Her kom utslettene etter 11 dager. Ser ut som hu er i puberteten hehe..
Uff, hehe, ja jeg husker veldig godt hvordan det var..! 11 dager ja.. Får håpe snuppa her slipper unna, selv om jeg antar at hun fortsatt kan få det :rolleyes: Med eldste prøvde jeg å smøre med både olje og krem, og var ganske frustrert fordi det bare ble verre :wideyed: Var flere som spurte også, om han hadde fått eksem osv.. Så det er nok ganske mange som ikke er klar over hvor vanlig det er ;)
 
Er det vanlig at sånne hormonutslett kommer og går litt? Innimellom er prikkene lite synlige, men etter ei stund er de veldig synlige igjen.
 
Er det vanlig at sånne hormonutslett kommer og går litt? Innimellom er prikkene lite synlige, men etter ei stund er de veldig synlige igjen.
Ja, det er vanlig.
 
Sniker fra mars forumet. Ikke ta d forgitt at d ikke er noe å bekymre seg for. Jeg har tre barn og sistemann hadde å hormonutslett slik som sine søsken. Jeg stressa ikke noe med d pga jeg visste hva d var og at d gikk over. MEN han klora seg opp og uheldigvis ble d bakterier i utslette som igjen utartet seg til streptokopper. Full antibiotika kur fra han bare va fire uker gamel. D var ikke noe gøy! Han hovna opp i hele ansiktet og så rett å sett ikke ut!!! Vondt var d å... så ha må votter slik at de ikke klorer seg opp å får drit i sårene..
 
Back
Topp