Utslett, hva kan dette være?

Sibirtiger

Blir kjent med forumet
Guttungen har hatt utslett i noen dager nå, som vi ikke vet hva er for noe. Han har dem på begge bena og har nå også begynt å få litt oppover ryggen, magen og armene.

Noen som har peiling på hva dette kan være?

Han var syk med feber for to ukers tid siden, og hadde da ganske høy feber. Legen mente at det bare måtte være en slags forkjølelse, men syntes det var spesielt at han hadde hatt nærmere 40 i feber i flere dager. Han hadde da ingen utslett oppover bena, men hadde noen sårliknende merker på føttene (likner på små risp), og disse har ennå ikke gått vekk.

Elveblest?
Min sønn hadde også noe lignende for litt siden, fikk først på bena, så magen og litt på armene..klødde fælt!

http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article322708.ece

Ser ut som det min datter har hatt nå i 1 1/2 uke.
Har vært et par runder på legevakten med henne pga høy feber og dette utslettet. Fikk først vite at det kunne være den 4. barnesykdommen, så fikk jeg beskjed om at det nok var matallergi[&:]
Fikk til slutt nå snakke med en barnelege som sjekket henne skikkelig og sa at det var et virusutslett. Ikke farlig og vil gå bort av seg selv når viruset (forkjølelsen og hosten går bort) kan vist henge i ganske lenge. Det som var typisk vistnok med virus-utslett er at det kan flytte seg rundt på kroppen, men symetrisk ( begge bena, begge armene osv. ) Jenta mi ser mye bedre ut nå heldigvis[:)] Om du er usikker ville jeg nok ha fått det sjekket av lege. Det kan jo være så mye forskjellig.

Back
Topp