UTSLETT HJELP???!**

MammaenTilMina

Gift med forumet
Mina har fått stygge utslett i ansiktet, begynte med en liten flekk spm gikk vekk etter litt også kom det to nye store som har forandret seg dag etter dag i størrelse.
nå har hun fire stygge utslett, har prøvd a-krem og atopisk utslett krem... Og begrenset smokkebruken...

noen som vet hva det er??? [;)] Hjelp

Hu virker blid og førnøyd ihvertfall! [:)] Søt jente du har! Har hu fått noen sitrusfrukter, ketchup, makrell i tomat de siste dagene? Eller noe annet "sterkt"?? Min sønn får nemlig rød flammete utslett innimellom...det kommer plutselig bare 1 dag...selv om han spiser jo for det meste det samme....man kan jo selvfølgelig også bare bestille en legetime, men man ender som regel bare opp med en krem ektra...

En gang ute uten kuldekrem, kan han også få rød flammete utslett av...

aner ikkje.. hadde gått til legen eg [:)]

Det ser ut som enten munn og fotsyken elelr den 5. barnesykdommen.
Men når det er sagt kan det også vær en allergisk reaksjon da.
Feber?

ORIGINAL: Buffeluremamma

Feber?

Hva er munn og fotsyken??
Vi har hatt den 5 barnesykdommen ibarnehagen, men kommer den bare i ansiktet?
Hun har ikke hatt feber eller noen ting, er i kjempe fin form :-) Eneste er at hun ikke liker at jeg smører eller rører utslettet.. Virker som om det er litt vondt eller ømt når jeg tar på det. Har vært på helsestajonen, men de hadde ikke sett slikt utslett før..

ORIGINAL: Marlene*Og*Mina

Feber?

Hun har ikke hatt feber eller noen ting, er i kjempe fin form :-) Eneste er at hun ikke liker at jeg smører eller rører utslettet.. Virker som om det er litt vondt eller ømt når jeg tar på det. Har vært på helsestajonen, men de hadde ikke sett slikt utslett før..

Det er et utslett med feber, veldig smittsomt.
Dukker opp av og til i barnegrupper.
Google for mer info- husker ikke helt seh.

Hvis det er en allergisk reaksjon så er det ofte en opphopning av pittesmå nupper med betent hud imellom.
Har hatt dette en del ganegr selv (men i mye større områder) og det svir skikkelig.
Det som lindrer er kald klut.

Er jo bare å følge med da, for hvis det ikke blir feber så er det stort sett ikke noe å gjøre veldig notis av (i forhold til bhg og sånt)
Men jeg hadde tenkt nøye over hva hun har spist i dag og om det er noe/ flere ting som sammen kan ha fremkalt reaksjonen hennes.

gutten her er slik og det er atopisk eksem han bruker kortisonkrem når det ser slik ut

ORIGINAL: Marlene*Og*Mina

Feber?

Det er et utslett med feber, veldig smittsomt.
Dukker opp av og til i barnegrupper.
Google for mer info- husker ikke helt seh.

Hvis det er en allergisk reaksjon så er det ofte en opphopning av pittesmå nupper med betent hud imellom.
Har hatt dette en del ganegr selv (men i mye større områder) og det svir skikkelig.
Det som lindrer er kald klut.

Er jo bare å følge med da, for hvis det ikke blir feber så er det stort sett ikke noe å gjøre veldig notis av (i forhold til bhg og sånt)
Men jeg hadde tenkt nøye over hva hun har spist i dag og om det er noe/ flere ting som sammen kan ha fremkalt reaksjonen hennes.

Okei, tusen takk for svar :) Hun har vært slik siden lille julaften.. Og det beskymrer meg litt at det ikke har gått vekk eller blitt mindre enda..
Jeg googlet den hånd, fot, munn sykdommen men det virker ikke som om det er den. for hun har kun utslett i ansiktet...
Hun fikk citrus frukter for lenge siden, men er over to uker siden nå.. og utslettet burde vel ha blitt borte nå om det hadde vært det.

Jeg får reise innom helsestasjonen på fredag om det ikke har blitt bedre. for da er det lege der :-)

ORIGINAL: Testomania

Sønnen min var sånn, han har atopisk eksem. Vi måtte bruke litt kortisonkrem- da gikk det over. Sjeldent han har tilbakefall nå!!

Ja jeg skal kjøpe en sälve vi fikk tips om på helsestasjonen.. La roche posari eller noe :-) Den var vist reseptfri mot atopisk eksem.. :)

ORIGINAL: Piril

Hu virker blid og førnøyd ihvertfall! [:)] Søt jente du har! Har hu fått noen sitrusfrukter, ketchup, makrell i tomat de siste dagene? Eller noe annet "sterkt"?? Min sønn får nemlig rød flammete utslett innimellom...det kommer plutselig bare 1 dag...selv om han spiser jo for det meste det samme....man kan jo selvfølgelig også bare bestille en legetime, men man ender som regel bare opp med en krem ektra...

En gang ute uten kuldekrem, kan han også få rød flammete utslett av...

Tusen takk[:)]
Vi har ikke brukt kuldekrem i det siste, for har ikke vært så kaldt.. Så det kan jo være det også... Og når hun fikk det utslettet turte jeg ikke bruke kuldekrem siden hun syntes det var ubehagelig om jeg tok på dey(Bvi begrenset ute turene...)
Når utslettet kom tenkte jeg at det kunne være citrus allergi for jeg klør om jeg spiser citrus frukter, men det burde vel ha blitt borte vis det var det? HUn fikk madarin før jul! Og det er jo kjempe lenge siden=/ Hun har hatt utslettet siden lillejulaften..[&o]

gutten vår hadde sånt utslett da han siklet mye/brukte smokk og var fuktig rundt munnen hele tiden.

Back
Topp