En liten oppdatering i ny farge. Hun fikk en kvart zyrtec altså på tirsdag. Alt vekk onsdag morgen. Dro i barnehagen.. alt som normalt. Hjem... normalt... Kunne se noen bittesmå utslett på kvelden men lot det være. Det var altså i går.
Også kommer i dag... Ho var litt trøtt... ville ikke ha på bleie. Løp rundt som en tulling... tissa på teppet sitt på rommet og gulvet og sklei i det... :-P ble dobbelt så sur (ho altså). Og fikk ho på badet og vaska ho... og ho klarer å hive seg utfor stellebordet mens jeg tar på bleie..fanget ho ja. Men da oppdaget jeg også når jeg la henne opp igjen.. Røde merker på beina. Hun har følsom hud.. så det kan være røde merker fra da hun falt på rommet i sitt eget tiss... eller fra at jeg fanget henne. Hun får lett røde merker, men de går fort over. Ingen hull på huden selvfølgelig......
Poff... og det kom "elveblest" der de røde merkene var. Så virker som om hun får utslett av slag og skader i huden. Det høres jo helt villt ut, men virker som en allergisk reaksjon. I dag hadde de ingen råd på helsetelefonen. Legen min/hennes er i møte hele dagen, så må ringe legevakt i ettermiddag om det blir problemer. Men hun spiser, sover, er blid (når hun ikke er trøtt da) sover normalt om nattan.....
Har heldigvis tatt bilder hele veien... for disse som kom nå forsvant like fort som "slagmerker" gjør på henne generellt.... etter en halvtime var elveblesten borte og jeg kunne bare se litt røde merker. Jeg forstår ingenting.. og det gjør ingen andre heller.
Der hun hadde de avlange utsletta her om dagen er det bittesmå skraper... men ikke alle steder hun fikk utslett... så kan ha vært tilfeldig da.
------------------------
Jenta vår har brått i dag fått utslett...
Oppdaget først en "blemme/boble/vabler" da jeg tok av sokkene hennes sånn midt på dagen. Hun brød seg ikke om den.. men jeg trodde det kunne være et stikk så smurte på aloe vera. Den forsvant.. men da vi kom fra butikken hadde hun brått tre stk nedenfor kneet.. smurte på der og, og tenkte hun kunne ha vært borti brennesle.. Forsvant... Men etter endel timer bare kom flere og flere, og de jeg hadde smurt bort kom også tilbake.
Har snakket med helsetelefonen vi har i forbindelse med forsikringa hennes.. og ble anbefalt å gi henne en halv zyrtec eller etter vekt da. Hun har vel fått i seg en kvart som stemmer ganske bra til hennes alder. Det hadde ikke gått bort før legging, men smurte henne igjen... og jeg må si at det virkelig ser ut som allergisk reaksjon. Men hun har ikke fått i seg noe hun ikke har fått i seg tidligere..... og vi har ikke bytta noe vaskemidler eller noe.
Har bilder da.... de fleste var runde... brått de siste hun har fått siste timen er avlange... kjemperart!!! Aldri sett før.. Men hun klør ikke eller bryr seg om de..