Utslett etter MMR-vaksine *bilde* Oppdatert

emiliani

Forelsket i forumet
Hun fikk vaksina på fredag, og i natt kom første tegn på utslett og de klødde så hun våknet.
Hun har sovet etter kl 1-2 i natt og jeg tenkte at da var de på vei vekk igjen. Men i dag tidlig så hun sånn ut på kroppen. De klødde i natt da hun var våken, men de har ikke virket hissige fra i dag morges, og hun styrer på som om det ikke er noe...
Er dette vanlig da? 2 dager etter vaksina? Hun har ingen feber.

De største områdene med rødt er på halsen, nakken, under armene og innenfor lårene.

[hr]

Det er elveblest. Vi har fått bekreftet det hos legen nå. Han syntes den var hissig og mye! Var ikke så ofte han så slike tilfeller. Vi har fått antihistamin i flytende form som hun skal få noen dager fremover.
Det var bestemt en allergisk reaksjon mente han, og han spurte om hun tålte egg...
Det klør innimellom, men hun er utrolig nok ikke sutrette og det ser ut til at hun får tatt seg en dubb nå, så får håpe hun ikke blir alvorlig plaget med kløe i natt... 

POFF

ORIGINAL: MorraTeFreja™

Jeg mistenker at det er noe annet, en reaksjon på MMR-vaksinen kommer vel først etter 1 (eller er det 2) uker?

Det er det jeg leste på en vaksinasjonbrosjyre vi fikk også...
Kan det være en allergisk reaksjon på noe da...mat..? Eller varmeutslett?

Huff, det var ikke mye fint! Så ut til å klø godt det der..[&:] Har desverre aldri sett utslett etter MMR, håper noen andre kan hjelpe deg!

ORIGINAL: emiliani

Jeg mistenker at det er noe annet, en reaksjon på MMR-vaksinen kommer vel først etter 1 (eller er det 2) uker?

Jeg tør ikke si hva det kan være, mat, nytt skyllemiddel, ikke godt å si......

Hun har ikke hatt disse tre dagene med feber som gir utslett en stund etterpå? Den 3 eller 4 barnesykdommen.... Husker ikke hvilket nummer den har...[8D]

Jeg skal søke på barnesykdommer, så kan jeg se om det ligner noe.. Hun har ikke hatt spesielt feber nå i det siste...[8|]

Vår gutt så slik ut i starten når han reagerte på penicillin. Ble etterhvert like rød som ditt barn er på lårene over hele kroppen - og hoven. Men det gikk over etter ett par dager. Fikk beskjed om å være obs i forhold til om det virka som han hovna i luftveiene. Kan det være noe annet hun har reagert allergisk på (spist - i og med att hun har det over hele kroppen)?

Noen andre som kan ha noen tro på hva det kan være?

Vi skal uansett ringe legevakta nå og spørre om vi kan komme så de kan ta en titt på det...

Hei

Gutten vår fikk samme reaksjon. Vi tok ham til legen, de de mente det var elveblæst utslett pga en allergisk reaksjon på vaksinen. Fikk medisin og det ble borte på et par dager.

Det første jeg tenkte var elveblest,det har Dennis for ikke så lenge siden men var ikke så ille!!!Han fikk medisin for det og ble bra med engang!!!

ORIGINAL: Hege og Dennis

Det første jeg tenkte var elveblest,det har Dennis for ikke så lenge siden men var ikke så ille!!!Han fikk medisin for det og ble bra med engang!!!

Mmm... Nå skal hun til legevakta, så da får vi forhåpentligvis vite hva det kan være[;)]

Det kan jo være ting som er blandet i vaksinen som hun har reagert på - det ser ut som elveblest og kommer som følge av allergiske reaksjoner på noe de har fått i seg eller på huden.

Tåler hun egg? Det er det i den vaksinen...

ORIGINAL: emiliani

Jeg tør ikke si hva det kan være, mat, nytt skyllemiddel, ikke godt å si......

Hun har ikke hatt disse tre dagene med feber som gir utslett en stund etterpå? Den 3 eller 4 barnesykdommen.... Husker ikke hvilket nummer den har...[8D]

Nei er ikke 4. barnesykdommen, da får man røde prikker, ikke slike utslett som det der. Ser mer ut som elveblest. [8|]

ORIGINAL: **Ly**

Tåler hun egg? Det er det i den vaksinen...

Egg har hun vel nesten aldri fått... altså vanlig egg (stekt/kokt), men hun spiser jo matprodukter med egg i veldig ofte, og ser ikke ut til å reagere på det....

ORIGINAL: Beta

Ser ut som elveblest ja. Stakkars liten[&o] Min lille Benjamin fikk det for noen mnd siden.. Han reagerte på penicilin. Lykke til på legevakten[:)] Og jeg slenger med bilde så du får se[:)]

Her er han på dag to da, han så ut som din første dag, men hovnet opp etterhvert.

Uff... ja, dette så jo ut som det snuppa har... Så da er det kanskje elveblest hun har fått da... og kanskje fra noe som er i vaksina...?! Jeg er selv allergisk mot steinfrukter, pollen, hest, katt, nøtter+++ Så kanskje hun skulle vært sjekket for allergi...
Hun og pappan er på legevakta nå, så venter spent her hjemme....

Kom deg til lege med en gang sier jeg.
Sikkert bare elveblest, men da må du ha antihistamin[:)]

Jepp. ejg er ganske så sikker på at det der er Elveblest , stakkars liten.
Håper dere får medisin mot det.
er nok en reaksjon på vaksinen,ja

syns dette såg veldig ut som elveblest... min lille bror har hat dette og det var veldig likt!

Synes også det ligner mest på elveblest...

Så bra at legen fant utav det - og at dere fikk medisin. Håper det går tilbake fort[:)] 

Back
Topp