Utslett bilder

siljegulli

Forumet er livet
VIP
Noen som vet hva dette er? Storesøster fikk prikker i helga, hadde feber lørdagsnatta. Har blemmer inni munnen (tror vi) utslett på armene, knærne, bak knærne og inni hendene. Vannkopper har hun hatt. Formen er grei. Kan det være den 5.barnesykdommen? Trodde kanskje det var litt for mye prikker til det.

Vedlegg

• 1418142259773.jpg
    1418142259773.jpg
    55,8 KB · Visninger: 502
  • 1418142276127.jpg
    1418142276127.jpg
    32,4 KB · Visninger: 93
Munn, hånd og fot syke. Ganske sikker på at det er den. :-) går mye av den i barnehagen. :-)

Hånd, fot og munn syke kan det kanskje være, men langt ifra sikker. :)

Mamma til 2 herlige ♡

Selvfølgelig var det det :) takk jenter!

Når jeg så blemmene så vae jeg ikke i tbil. Grjsomt ubehagelig.

Når jeg så blemmene så vae jeg ikke i tbil. Grjsomt ubehagelig.
Har jo hørt og lest så mye om det men tanken slo meg ikke :p hun har jo under føttene også.

Kan anbefale å dra innom apotek og få tak i aloclair gel som du smører blemmene inni munnen med (en liten dråpe på blemmen) for å lindre smerte. Varer i ca 10 dager, så hvis det er mye blemmer inni munnen kan det være greit å klare å spise.

Hehe, når man googler utslett aå skal mam bære dreven for å klare å skille de. Jeg har en del sykdomslære, bl.a barnesykdommer, og da er jeg avhengig av erfaring for å klare å skille noen utslett :p

Gi evt paracet om natten hvis barnet er plaget. Og lag smoothies med frukt og grønt;)

Frøkna fikk også feber noen dager før prikkene kom, jeg ble forvirret av de andre små prikkene som da ikke var på hender, føtter eller i munn. Men er rimelig sikker på at dette er hånd, fot og munnsyke. Hun kan gå i barnehagen om allmenntilstanden er bra, for det smitter ikke lenger når blemmene først har kommet. Pass på rensligheten, lett å få brennkopper samtidig. La henne gjerne bade i grønnsåpe fra apoteket. Hun kommer til å flasse på føttene om et par uker.

Back
Topp