Utslett *bilde* OPPDATERT

smash

Forumet er livet
VIP
003

Hva tror dere dette er? Er på str med en femmer....
De merkene rundt, er fra et plaster...
Men ho har den store rød, også ser dere litt rødt rundt....

-------------------------------------------------------------------------------------------
Da har vi vært hos legen.
Ho var ganske sikker på at det var en stor brennkoppe..
Med tanke på at det hadde vært et sår der rett før.
Det stod mellom brennkoppe og sopp.

Så nå har vi fått en krem vi skal bruke i 5 dager, så ser vi om det hjelper:)

jeg vil tippe en soppinfeksjon i huden... Ville tatt kontakt med legen... er det sopp så får du daktacort med hydrokotrison antageligvis :)

FruSkjong skrev:
jeg vil tippe en soppinfeksjon i huden... Ville tatt kontakt med legen... er det sopp så får du daktacort med hydrokotrison antageligvis :)

Oi.....
Ho har time 12:30 i dag :)

Det er ikke noe farlig, men er ganske vanlig :)  Er ikke sikkert det er det, men ser sånn ut.

Ingrid01 skrev:
atopisk eksem synes jeg det ligner på...

Men det kom fra et sår... Ho skrapa seg i bhg, og plutselig blei det et utslett...

for meg ser det ut som atopisk eksem som er hissig
Enkelte atopiske eksemer kan faktisk væske, og det kan også sette seg lettere sopp i slikt

Syns og det ser ut som Atopisk eksem.. Kan være tilfeldig at hun fikk det der hun har slått seg.. Småen min har hatt atopisk eksem siden han var 3-4 mnd gammel.. Det begynte med en flekk om på bilde, i ansiktet.. 

Jeg syns faktisk det kan minne om borrelia.. Ikke skyt meg hvis det er feil, men eg hadde det en gang, og det minner litt.. Godt du skal til legen! Syns nemlig den lille hevelsen i ytterkanten så litt mystisk ut..

Hvis det er et sår un har fått i bhg, kan det jo ha satt seg en infeksjon i det.

Men legen kan nok svare deg nærmere på det :)

Det er ringorm - hudsopp og bør behandles med Daktacourt. Det klør og typisk for denne type sopp er at den får en tydelig markert og mørkere ring rundt utslettet. 

Oppdatert i HI:)

victoriapus skrev:
Jeg syns faktisk det kan minne om borrelia.. Ikke skyt meg hvis det er feil, men eg hadde det en gang, og det minner litt.. Godt du skal til legen! Syns nemlig den lille hevelsen i ytterkanten så litt mystisk ut..

Det er ikke noe helvelse der:)

Det er prikklikt et utslett jenta mi hadde på ryggen. Det var bare en sånn flekk, og det var helvetesild.

Mi har nettopp hatt brannkopper på haka (det satt seg bakterier i sår hud), og da var det gult-grønt puss på. Synes ikke det der ligna så veldig. 

Back
Topp