Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Var på kontroll i uke 12 og da sa jordmor at jeg hadde alt for lave verdier på stoffskfifte prøven. Jeg skal tilbake i morgen for å ta nye prøver. Kjenner jeg er veldig stressa pga dette. Noen som har opplevd dette? Trenger jeg å være urolig?
Noen får lavt stoffskifte under graviditet, også blir det normalt etter fødsel. Og noen har lavt resten av livet. Jeg har lavt stoffskifte, og jeg må øke dosen med en gang jeg blir gravid pga ellers blir jeg alt for lav. Så lenge det er oppdaget, og holdes styr på så er det ingenting og beskymre seg for. Om det er ALT for lavt og ikke hadde blir oppdaget, og behandlet med Levaxin tabl f eks. Gravide med lavt stoffskifte (hypotyreose) har en kjent økt risiko for svangerskapskomplikasjoner (for tidlig placentaløsning, for tidlig fødsel) og for nedsatt kognitiv utvikling hos fosteret, så lenge hypotyreosen ikke blir behandlet.
Du er jo i trygge hender når det allerede er gjort rede for