Utskrapning?Noen som kan forklare?

AngelaStella

Flørter med forumet
Jeg skal desverre pà en utskrapnign om noen dager og gruer meg litt.. Mest fordi jeg ikke har peiling hva det gàr ut pà.. Hadde satt pris pà om noen hadde vert sà snill à fortalt meg litt.. Pà forhànd takk...

Dette gjøres i en kort narkose. De går inn med en liten "skje" og skraper ut det de skal. Du våkner opp et kort tid og drar hjem etter en stund. Noen kan ha litt smerter rett etterpå.

Tusen takk for svar.. Det mà jo gjòres sà. Men litt greit à vite sànn  noenlunde.. Takk

Hadde selv utskrapning i sept.08. Du faster pga narkosen. Selve inngrepet tar ca 5-15min, men blir liggnede i et par timer så får du reise hjem igjen.

Som tidliger nevnt, går de inn i livmoren med en liten skje og skraper ut restene etter svangerskapet, og sender inn en prøve av det, for eventuellt å finne årsak(noe de skjelden gjør, så ikke forvent deg det). 

Kan ha litt moderate menssmerter i etterkant de første dagene, og du kan komme til å blø i ca 14.dager og skal ikke ha sex i disse dagene. Kan hende du får beskjed om å være avholdende lengre; det kan skje hvis det under utskrapningen har oppstått sår i livmorveggen(ikke ofte).

Ny mens kan du forvente ca 6 uker etter utskrapningen, men kan variere....

Fler med deg og håper det går bra med deg

Back
Topp