Utskraping og fremdeles blødning

Bkno7125792

Andre møte med forumet
Hei,

Jeg hadde SA i uke 11-12 for ca 1,5 mnd. siden, min første graviditet. Helt jævlig. Fikk to runder med cytotec som ikke funket og måtte til slutt til utskraping for 2,5 uker siden. Etter utskrapingen blødde jeg i ca 9-10 dager før jeg hadde 3 dager uten blødning. Første gang på over 1 mnd. jeg ikke blødde og jeg kunne endelig skimte litt glede inni meg. Vi hadde til og med sex fordi vi ønsker å prøve igjen så fort som mulig.

Men så plutselig så fikk jeg en ny blødning igjen som var ganske frisk i blodet og sammen med det kom det også noen klumper. Selv om jeg ble lei meg for at jeg blødde igjen, hadde jeg et pittelite håp om at dette var mens. Etter 5 dager med blødning ringte jeg likevel sykehuset for å høre hva de trodde, og da fikk jeg beskjed om at det var lite sannsynlig at det var mens, og at det mest sannsynlig var rester etter utskrapingen. Jeg fikk bare beskjed om å ta en graviditetstest etter 4 uker, dvs. en ny runde med bare venting, grubling og dårlig søvn.

Nå er jeg bare veldig frustrert og jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan få en ny UL med en gang for å finne ut om jeg må inn til ny utskraping eller ikke. Er så utrolig lei av venting og hele tiden bare se det an, for så til slutt ende med det utfallet jeg frykter. Jeg har mistet helt troen. Hva tror dere? Burde jeg be om å få UL allerede nå eller må jeg bare være flink tålmodig pike og vente i 1,5 uker til?
 
Jeg blødde verken så mye eller så lenge. Hadde først 4 runder cytotec og så sugde de ut resten. Var over på en dag så var det litt spotting i to uker etterpå. Jeg hadde ringt og sagt at jeg har blødd i evigheter. Har du tatt en test? Har du vondt eller feber?
 
Ring idag og håp at du får snakke med noen andre evt ta fastlege og få henvisning andre steder.
 
Jeg blødde verken så mye eller så lenge. Hadde først 4 runder cytotec og så sugde de ut resten. Var over på en dag så var det litt spotting i to uker etterpå. Jeg hadde ringt og sagt at jeg har blødd i evigheter. Har du tatt en test? Har du vondt eller feber?

Jeg har heldigvis verken hatt feber eller særlig vondt etter SA. Var hos fastlegen tirsdag forrige uke og da hadde jeg hcg på 9. Etter hva jeg har skjønt er det ganske bra, men vet ikke om det hadde gitt positiv graviditetstest?
 
Jeg har heldigvis verken hatt feber eller særlig vondt etter SA. Var hos fastlegen tirsdag forrige uke og da hadde jeg hcg på 9. Etter hva jeg har skjønt er det ganske bra, men vet ikke om det hadde gitt positiv graviditetstest?
Tidligtestene slår ut på 10 mlu. Men da skal hvertfall det meste være ute. Men skal ikke blø masse lenge fordi om. Sjekket legen jern OL i en blodprøve?
 
Tidligtestene slår ut på 10 mlu. Men da skal hvertfall det meste være ute. Men skal ikke blø masse lenge fordi om. Sjekket legen jern OL i en blodprøve?

Nei han sjekket ikke det og jeg tenkte heller ikke på det:( Ringte sykehuset i dag, men hun jeg snakket med sa bare at det virket ikke som at det var noe unormalt og at det er vanlig å blø noen uker etter utskrapning, samt at hcg på 9 var lavt. Så jeg fikk ikke noe mer ut av henne. Ser ut som at jeg bare må smøre meg med tolmodighet og vente på at blødningen stopper av seg selv.
 
Jeg vil bare oppdatere status. Etter tre telefoner til sykehuset fikk jeg endelig masa meg til en ny time og da fant de rester. Så da fikk jeg utskrapning for andre gang (hysteroskopi denne gangen) to dager senere. Dette var fredag og i dag, søndag, har det så og si stoppet å blø.

For meg har det ikke vært lett å ta opp telefonen og jeg har følt at jeg ikke har blitt tatt på alvor når jeg har ringt. Har bare fått beskjed om at det er vanlig å blø etter utskrapning og at det er ytterst sjelden at det er rester igjen. Men jeg hadde en dårlig magefølelse hele veien og det viste seg å være rett. Så jeg vil bare si til dere andre at dere skal stå på dersom dere føler at noe ikke er som det skal. Selv om det er lite sannsynlig så kan du være en av dem.
 
Back
Topp