Utskraping og enorme smerter etter trening. Tips?

Bkno7632792

Blir kjent med forumet
Hei dere. Hadde utskraping forrige Onsdag, og var i relativt god form de første dagene før smertene tok seg opp litt i helgen. Blødninger har gradvis blitt mindre og igår følte jeg meg helt topp... helt til kvelden kom da jeg var ferdig på fotballtrening. I dét økten sluttet fikk jeg enorme mensstruasjonslignende smerter som strålte både til korsrygg, halebein og nedover lår. Dette var av og på i kanskje 1,5 t. ledsaget av endel koagulert blod der nede. Følte meg helt «normal» igjen idag tidlig.
Er det noen av dere som har hatt utskraping som har opplevd lignende? Fikk ingen forholdsregler ang trening , så kjente jeg ble litt usikker på om alt er som det skal. Var sikker på at alt var ute men det var tydeligvis ikke det...
 
Hei dere. Hadde utskraping forrige Onsdag, og var i relativt god form de første dagene før smertene tok seg opp litt i helgen. Blødninger har gradvis blitt mindre og igår følte jeg meg helt topp... helt til kvelden kom da jeg var ferdig på fotballtrening. I dét økten sluttet fikk jeg enorme mensstruasjonslignende smerter som strålte både til korsrygg, halebein og nedover lår. Dette var av og på i kanskje 1,5 t. ledsaget av endel koagulert blod der nede. Følte meg helt «normal» igjen idag tidlig.
Er det noen av dere som har hatt utskraping som har opplevd lignende? Fikk ingen forholdsregler ang trening , så kjente jeg ble litt usikker på om alt er som det skal. Var sikker på at alt var ute men det var tydeligvis ikke det...
Hei! Har du blitt bedre?
Det et jo en påkjenning for livmor med en utskrapning så det vil blø. Jeg blødde i nesten 2 mnd etter utskrapning. De gikk inn en gang etter én mnd siden jeg blødde så mye for å sjekke om de kanskje ikke hadde fått ut alt, men det hadde de! Er det mulig at det ligger noe igjen som de ikke fikk ut?
 
Hei! Har du blitt bedre?
Det et jo en påkjenning for livmor med en utskrapning så det vil blø. Jeg blødde i nesten 2 mnd etter utskrapning. De gikk inn en gang etter én mnd siden jeg blødde så mye for å sjekke om de kanskje ikke hadde fått ut alt, men det hadde de! Er det mulig at det ligger noe igjen som de ikke fikk ut?

Hei. Blør litt av og på fortsatt. Når det Begynner å bli mer brunlig blod / utflod tenker eg «ja flott» , dagen etter: friskt koagulert blod :’) Ringte nr til sykehuset nå på Onsdag for å høre hva de tenkte- De var ikke bekymret i det hele tatt med mindre man hadde sterke smerter og/ eller feber. Men hvis du blødde i 2 mnd. Vil det også si at du ikke hadde sex på de to mnd? Og når kom mensen?

takk for svar forresten :)
 
Hei. Blør litt av og på fortsatt. Når det Begynner å bli mer brunlig blod / utflod tenker eg «ja flott» , dagen etter: friskt koagulert blod :’) Ringte nr til sykehuset nå på Onsdag for å høre hva de tenkte- De var ikke bekymret i det hele tatt med mindre man hadde sterke smerter og/ eller feber. Men hvis du blødde i 2 mnd. Vil det også si at du ikke hadde sex på de to mnd? Og når kom mensen?

takk for svar forresten :)
Hmm okei.. Det er somsagt vanlig å blø, men om du føler det blir for mye håper jeg sykehuset tar deg inn for en sjekk, om ikke annet en blodprøve for å sjekke jern/ blodprosent.
Hehe ja, ingen høyhopping på 2 mnd :joyful:
Etter en utskrapning burde man ikke ha sex før man har sluttet å blø pga infeksjonsfare. Men om det kommer koagulert blod kan det være at kroppen jobber med å fjerne det som er igjen (om de ikke fikk ut alt) - var hvertfall den beskjeden jeg fikk :confused:

Nå er ikke jeg rette personen til å snakke om når mensen kom tilbake da jeg har en del forstyrrelser som gir meg uregelmessig menstruasjon :wtf: jeg husker faktisk ikke om den kom selv eller om jeg måtte ha proverao_O
 
Hei dere. Hadde utskraping forrige Onsdag, og var i relativt god form de første dagene før smertene tok seg opp litt i helgen. Blødninger har gradvis blitt mindre og igår følte jeg meg helt topp... helt til kvelden kom da jeg var ferdig på fotballtrening. I dét økten sluttet fikk jeg enorme mensstruasjonslignende smerter som strålte både til korsrygg, halebein og nedover lår. Dette var av og på i kanskje 1,5 t. ledsaget av endel koagulert blod der nede. Følte meg helt «normal» igjen idag tidlig.
Er det noen av dere som har hatt utskraping som har opplevd lignende? Fikk ingen forholdsregler ang trening , så kjente jeg ble litt usikker på om alt er som det skal. Var sikker på at alt var ute men det var tydeligvis ikke det...

Ta kontakt med sykehuset ved:
Feber - temperatur over 38 grader
Smerter og kraftig blødning (med klumper) i mer enn to uker
Positiv graviditetstest fire uker etter aborten
Blødning som fortsetter i mer enn fire uker etter aborten
Ikke har fått tilbake menstruasjonen fire til seks uker etter aborten

(kopiert fra Akershus universitetssykehus)
 
Last edited:
Ta kontakt med sykehuset ved:
Feber - temperatur over 38 grader
Smerter og kraftig blødning (med klumper) i mer enn to uker
Positiv graviditetstest fire uker etter aborten
Blødning som fortsetter i mer enn fire uker etter aborten
Ikke har fått tilbake menstruasjonen fire til seks uker etter aborten

(kopiert fra Akershus universitetssykehus)
Hei. Ja var disse punktene jeg fikk på et ark etter operasjon, så har egentlig ikke klar indikasjon for å ringe- men gjorde det likevel, og nei blør ikke mye.. brunt utflod idag :p
 
Jeg blødde i ca 2 uker etter utskraping, men fikk restriksjoner de første dagene etter: ingen tunge løft på 2-3 dager, og ikke tung fysisk aktivitet den første uka.. tror jeg :bored: fikk iallefall beskjed om å holde meg rolig. Rart med så ulike beskjeder.
 
Jeg blødde i ca 2 uker etter utskraping, men fikk restriksjoner de første dagene etter: ingen tunge løft på 2-3 dager, og ikke tung fysisk aktivitet den første uka.. tror jeg :bored: fikk iallefall beskjed om å holde meg rolig. Rart med så ulike beskjeder.
Åå gjorde du? Jeg fikk ikke det, men skulle nesten tro det hadde vært lurt så jævli vondt som det var etter fotballtrening
 
Åå gjorde du? Jeg fikk ikke det, men skulle nesten tro det hadde vært lurt så jævli vondt som det var etter fotballtrening

Ja, jeg dro hjem før legen kom på visitt så det var en sykepleier som sa det. Men jeg måtte bli en ekstra natt pga fare for blødninger, så kan være derfor jeg fikk restriksjoner. Fikk innvilget utskraping pga store blødninger forrige fødsel.
 
Back
Topp