Utsettelse i permisjon

Rimfrost92

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
Er det noen her som har peiling på dette med utsettelse og oppdeling av permisjonen?

Skal ringe nav på tirsdag, men tenkte kanskje noen her viste:)

Jeg skal studere i permisjonen, og har 3 uker praksis i februar, da tenker jeg å søke om at mannen får de tre ukene, så de blir jo midt i min permisjon.

Også har jeg 8 uker praksis høsten 2020, ønsker ikke ha baby i bhg før hun er to år, så tenkte mannen kunne spare 8 uker av fedrekvoten sin til da, kan han dette ved å jobbe i mellomtiden?

Han tar ut perm og ferie fra mai av, så han er uansett hjemme til august, og har da behov for at han kan jobbe 4 uker før han igjen går ut i 8 uker perm fra september av.

Burde vel la seg gjøre? Men typisk om noe regelverk stoppet oss!

Jeg hadde gradert permisjon i to perioder sist, da sambo jobbet borte og var hjemme 14 dager av gangen.
Da søkte jeg om 50% perm i de tidsperiodene, og avtalte med jobb hvilke dager og perioder jeg skulle jobbe. Arbeidsgiver sa de skulle ha svært gode grunner til å nekte folk det.
Det er vel fullt mulig det dere skal, men er jo enda mer puslespill da. Bare det søkes om i god tid skal vel det meste være mulig :)

Regner med at det lar seg gjøre ja :) min hadde ikke perm før 4 mnd etter at min var ferdig (jeg var sykemeldt) så lenge fellesperioden er over så er det det samme hvordan dere gjør det, da er det jo aktivitetsplikt for deg mer :)

Regner med at det lar seg gjøre ja :) min hadde ikke perm før 4 mnd etter at min var ferdig (jeg var sykemeldt) så lenge fellesperioden er over så er det det samme hvordan dere gjør det, da er det jo aktivitetsplikt for deg mer :)

Oki, da håper jeg det skal gå bra! Jeg skal jo og jobbe de ukene i fellesperioden han må ha, og de andre, så jeg ville fulgt aktivitetsplikten:)

Hadde vært supert om vi fikk det til slik, skal ha sykehuspraksis i 8 uker, og med 2 timer reisevei så blir det ikke lett å møte opp kl 7 uten å ha han hjemme

Oki, da håper jeg det skal gå bra! Jeg skal jo og jobbe de ukene i fellesperioden han må ha, og de andre, så jeg ville fulgt aktivitetsplikten:)

Hadde vært supert om vi fikk det til slik, skal ha sykehuspraksis i 8 uker, og med 2 timer reisevei så blir det ikke lett å møte opp kl 7 uten å ha han hjemme
Skulle være: da er det IKKE aktivitetsplikt for deg mer :P glemte visst det ene ordet :P

Men ja, du fyller jo den fint i fellesperioden fordi du da studerer. Under pappapermisjonen kan du jo gjøre det du vil :D

Det skal gå bra tror jeg. Bare hold tunga rett i munnen og pass på å søke om riktige datoer til riktige tider hele veien :-)

Her må far dele opp permisjonen sin litt etter skoleruta. Så han tar noen uker her og der spredt utover årer. Og jeg må dermed forskyve mine uker ut ifra det.
Det er ingen problem i forhold til nav å gjøre det slik.
Når det gjelder å utsette permisjonen, skal det også gå fint. Man må bare huske på å søke om dette før siste dag av mors permisjon. Visst ikke mister dere disse ukene.

Sniker fra august: Jeg tror det skal la seg gjøre. Utsettelse av perm er ganske vanlig tror jeg, men sikkert lurt å ringe nav så får du klarhet i alt du lurer på.

Back
Topp