utsette prøving .. trenger hjelp!!

miss85

Flørter med forumet
vi har bestemt oss for å utsette prøvinga litt, da det passer dårlig å bli gravid i september/oktober neste år (ja høsten) pga studier .. men det jeg nå lurer på er om jeg kan begynne på pillen nå da jeg har fått mensen igjen (fikk i går)?? Det er første mens siden jeg sluttet på pillen i september dette år .. tok sin tid .. er litt usikker på om jeg skal begynne på pillen eller bruke alt. prevensjon, men hvis jeg velger pillen kan jeg da bare begynne igjen? eller burde jeg vente til neste mens igjen??
Hadde vært fint hvis noen kunne svare meg ..

begynn med pillen du, det var jo slik at du skulle begynne første dag i mensen med p.pillene, men at du begynner andre dagen har ingen ting å si!
:)

Tror du kan begynne på pilla nå uten at det er noen problemer.

Men kanskje det er best å bruke andre prev.midler hvis dere har tenkt å prøve om ikke så lenge igjen?

Jeg sliter masse med syklusen etter pilleslutt og ville liksom ikke anbefalt piller til noen som tenker på barn i nær framtid. Ser jo ut som om du også har slitt med det samme.

M

Hei

Jeg går på p-pilla kun for å få tanta(legen min mener at jeg skal ta dem, begynte å ta den for en del år tilbake for jeg hadde syster), for jeg plages med å få tanta. Får henne ikke ofte med mindre jeg tar p-piller(28).
Hvordan er det med dere andre? Er det noen som har laaaaang syklus?

Jeg har nå det siste året blitt mer å mer barnsyk, kjenner klokka tikker. Alle vennene mine får seg jo unger. Har kjærest[:D] men vi bor ikke sammen har snart vært sammen i 1 år, er det noen som har forslag?

Har hatt litt problemer med å få syklusen min stabil, så tror jeg skal vurdere alternativ prevensjon noen måneder .. det blir litt over nyåret som vi skal prøve på nytt igjen, februar-mars og da kan det jo hende syklusen min har stabilisert seg til da (håpe, håpe!)
Men nå er det slikt at jeg tok pillen i går, men har dette noen betydning. Jeg tenker hvis man tar en eller to piller men så ombestemmer seg igjen og ikke skal begynne?
Uff .. dette ble kanskje litt innviklet og rotete men har litt dårlig tid her ..

Tror ikke det gjorde noe at du tok en p-pille. Vi skal også ha pause noen måneder nå, av samme grunn som dere, og vi kommer bare til å bruke kondom rundt el. Ikke helt sikkert, men det får gå som det går. Vil ikke på pillen igjen, selv om menssmertene er j*vlige uten...

vi har bestemt oss for å utsette prøvinga litt, da det passer dårlig å bli gravid i september/oktober neste år (ja høsten) pga studier .. men det jeg nå lurer på er om jeg kan begynne på pillen nå da jeg har fått mensen igjen (fikk i går)?? Det er første mens siden jeg sluttet på pillen i september dette år .. tok sin tid .. er litt usikker på om jeg skal begynne på pillen eller bruke alt. prevensjon, men hvis jeg velger pillen kan jeg da bare begynne igjen? eller burde jeg vente til neste mens igjen??

Hadde ALDRI begynt på pilla igjen hvis jeg var deg!!! Skal selv ALDRI i mitt liv begynne på
den heller!![:@][;)]
Fysj...[:'(]

Da tyr vi heller til andre midler![;)]

Har voldsomme menssmerter uten pillen, var derfor jeg i utgangspunktet begynte på pillen, men jeg kan vel leve over de (glemmer de fort da de er over) .. har hatt skikkelig kramper i magen hele forige uke, umulig å gjøre noe .. vurderer alternativ prevensjon for det blir jo bare utsatt noen måneder .. for diskuterer kondom med sambo (vet han ikke er så overlykkelig over å bruke det) .. men nå har jeg tatt to p-piller de siste dagene, men tror selv ikke det gjør noe .. det gjør heller ikke marris [;)] men hva med deg trine?

Back
Topp