Utsette menstruasjon med Cerazette, mulig??

sogn78

Forumet er livet
VIP
Har starta på Cerazette nettopp, og no lurer eg på om det går an å utsette menstruasjonen med å starte på neste brett, slik som det går an å gjere med vanlige p-pillar??

Da eg tidligare gjekk på vanlige p-pillar så fekk eg råd av gyn om å ta fire brett sammanhengande, og så ha mensen, så fire nye osv.... Treng ikkje det no, men skulle gjerne sluppe å ha mens i syden....

Når i løpet av brettet er det vanlig å få mens med Cerazette forresten??

Jeg tar dem fortløpende, ingen mens på 8 mndr nå.. :))

Jeg ble gravid med minstemann på cerazette, så stoler ikke på de lenger...

sogn78 skrev:
KONGE, det er jo suverent!!! Tar altså heile brettet, og startar så på eit nytt osv??

Jepp!
Funker her iallefall! Men vet det er diverse erfaringer med disse pillene, jeg har ikke noen dårlige opplevelser med dem.
Men de må tas på samme tidspunkt hver dag da, det er da de er sikrest mulig. Jeg har på alarm på telefonen, så tar jeg den kl 10 hver kveld. Må ha alarm jeg, ellers glemmer jeg dem..surrehue..

Cerazette skal tas uten avbrudd, altså fortsette med nytt brett dagen etter at det forrige er tomt. Er man heldig slipper man blødning med disse tablettene, men de fleste har vanlig syklus så det er ikke noe man kan gjøre for å slippe blødning dersom man er av de "heldige" som ikke blir blødningsfri. 

Har gått på cerazette etter at jeg fikk mini. Hun er nå 19 mnd. og har helt sluppet unna mensen her.  Skal ikke se helt bort i fra at lang amming også kan ha vært med på dette, men tror nok det er cerazetten som har hovedansvaret. Tørr ikke slutte, for er ganske så praktisk emoticon.

Hurricania skrev:
Cerazette skal tas uten avbrudd, altså fortsette med nytt brett dagen etter at det forrige er tomt. Er man heldig slipper man blødning med disse tablettene, men de fleste har vanlig syklus så det er ikke noe man kan gjøre for å slippe blødning dersom man er av de "heldige" som ikke blir blødningsfri. 

Aha, da får eg håpa eg er ein av dei heldige da. Når i løpet av brettet brukar det å dukke opp blødning da, nokon som veit det?? Har ein tabl igjen no, og ingen blødning enda i allefall....

Jeg har gått på cerazette nå siden mai, og har hatt småblødninger stadig vekk uten noen form for regelmessighet. Tar de til samme tid hver kveld, men er tydeligvis ikke "heldig" likevel...
Irriterer meg grønn, jeg teller på knappene hvor lenge jeg gidde å holde på med de drittpillene. 

Når det eventuelt dukker opp blødninger vil variere fra person til person. Alle pillene på brettet er identisk like nnår det gjelder innhold, og de skal tas hver dag uten opphold og til samme tid.

Jeg har perioder hvor jeg har blødninger relativt ofte og andre perioder hvor jeg har blødninger svært sjelden. Jeg har gått på de et par år nå.

Det positive med dem i forhold til p-piller er at de ikke øker risikoen for blodpropp, og de kan bl.a derfor taes av migrenepasienter. Så jeg er relativt fornøyd. Men de gir jo ikke så mye forutsigbarhet da...

Back
Topp