Utsette mensen (har spiral)

LittleWonders

Forumet er livet
VIP
Julegavene 2019
Jeg har hormonspiral. Satt inn sist sommer en gang (husker ikke). Blødde leeenge etterpå. Så sluttet jeg noen mnd før jeg nå plutselig får noe mensenliknende greier ca hver 5.uke. Begynner med spotting noen dager før ordentlig blødning 2 dager og så spotting 3-4 dager igjen.

Skal til syden i sommer og vil helst ikke ha mensen der. Vet det kan utsettes med p-piller, men hva med når man har spiral? Noen som vet?

Sent from my iPad using BV Forum

det finnes piller som utsetter mensen,husker ikke nå hva de heter....jeg fikk de når jeg hadde kobberspiral,men legen kunne da ikke garantere at de ville virke som de skulle,men jeg kunne få prøve.Men slapp det for mensen kom tidligere den mnd så slapp å begynne på dem.

Men hvordan det er med hormonspiral vet jeg ikke,da må du nesten høre med legen om det kan kombineres....

Jeg har hormonspiral. Satt inn sist sommer en gang (husker ikke). Blødde leeenge etterpå. Så sluttet jeg noen mnd før jeg nå plutselig får noe mensenliknende greier ca hver 5.uke. Begynner med spotting noen dager før ordentlig blødning 2 dager og så spotting 3-4 dager igjen.

Skal til syden i sommer og vil helst ikke ha mensen der. Vet det kan utsettes med p-piller, men hva med når man har spiral? Noen som vet?

Sent from my iPad using BV Forum
Det er en pille som heter Primolut. Den skal man ta 3 dager før mens, 3 stk for dagen. 3 dager etter pilleslutt komer mensen. Da jeg var i syden sist hadde jeg ikke mer enn 50 visshet om når mensen kom, jeg startet derfor med pillene med god margin for å ungå mensen i syden. :) Skal til syden i år også og Primoluten er en av min faste venn der:)

Back
Topp