utsette mens.....hvordan?

Miriam75

Blir kjent med forumet
Egentlig et dumt spørsmål her.......men fins det en enkel måte å utsette mensen på?
jeg skal til syden den dagen jeg forventer mens....er ikke så kjekkt å ha mensen når en er på badetur....men må jeg så må jeg. Jeg begynner iallefall ikke på pillen igjen, da tar jeg heller med en haug med tamponger....

De har noen piller på apoteket som skal utsette mensen.
Har hørt forskjellig om dem, på noen har de funket kjempefint, men andre fikk litt småblødninger likevel...
Har aldri prøvd dem selv.

Du kan visst trikse med p-piller et par dager for å utsette mensen, men har aldri gjort det selv så jeg vet ikke hvordan. Spør legen din. Utrolig kjipt å få mensen når du er i syden, jeg var i samme situasjon i september da vi reiste til Hellas. Er dere prøvere? Jeg ville i så fall latt være å begynne å klusse med kroppen på den måten, og heller prøve å nyte ferien selv om du har mensen. Alpoxen-tabletter er utrolig effektive mot menssmerter! Fås kjøpt reseptfritt på enkelte apotek, alternativt kan du kjøpe Naproxen.

Istedenfor å stoppe opp med pillene ei uke når du er ferdig med brettet,så kan du fortsette rett over på neste pillebrett når du avslutter det andre.
Det gjorde jeg selv da jeg dro til syden for et par år siden.
Da utsetter du mensen,og får den igjen så fort du slutter av igjen,og er helt ufarlig!

God tur!![:D]

Hjelper ikke det da, når hun ikke går på p-piller og ikke vil begynne med dem igjen (skjønner jeg godt, om man vil lage baby) Da kan man jo ikke trikse med p-pillene, når man altså ikke bruker dem. Og HVORDAN man utsetter mensen me p-pillene varierer fra type til type. monofasepiller funker slik du beskriver, men trifasepiller må man fortsette med de SISTE pillene på brettet, da hjelper det ikke å bare begynne på neste.

Det finnes piller man kan få av legen som utsetter mensen, men det er jo også å "klusse med hormonene", så om babyprøving er aktuelt er sikkert ikke det heller helt ideelt da. Og noen får småblødninger likevel, mens det funker for andre.

Sorry![&:] Fikk ikke med meg at du ikke ville bruke pillene igjen!
Skjønner deg forbanna godt! Noe dritt!

Kontakt legen og få piller som utsetter mensen. Enda bedre det!

hei igjen!

jeg har utsatt mensen før mens jeg gikk på pillen, men det funker liksom ikke nå.....
får spørre legen, men vil helst ikke klusse mer med kroppen.....så jeg satser på å bli gravid jeg heller før mensen kommer igjen[;)]

kan jo bli spennende det....ta testen på flyet[:D]skal nemlig ha mensen den dagen vi reiser.....

man kan få noe som heter primolut tror jeg,men det må du til lege å få,er reseptbelagt.

Bør ikke bruke den om du håper å være gravid.

Klippet fra felleskatalogen om primolut (som er den pillen legen kan gi)

Ved menstruasjonsforskyvning bør pasienten på forhånd ha sikret seg mot å være blitt gravid i siste syklus.

hmm..........får satse på å jobbe godt når mensen forsvinner[;)]
får heller ta med litt ekstra tamponger til syden...

liker ikke å tukle med kroppen når det endelig ser ut som den er kommet i rute igjen

en liten info: primolut kan brukes til både stoppe mensen,og få mensen.Jeg har brukt den til begge deler.

Jepp, men den skal ikke brukes ved graviditet, og siden trådstarter håper være gravid kan hun ikke begynne på disse tre dager før forventet mens, ettersom man skal være sikker på å ikke være gravid før man bruker dem, så da er det nok en test og et par pakker tamponger hun må pakke... og håpe hun slipper bruke tampongne.

jeg fikk resept på noen piller en gang jeg skulle til syden.
husker ikke hva de het, men jeg skulle ta tre piller om dagen, så fikk jeg mensen to dager etter at jeg sluttet. helt topp.
ikke'no gøy å ha mensen i syden. er du på utslukter vet dujo ikke alltid når du er i nærheten av et toalett... [&:]

God tur!!! Er misunnelig!!!!!!!!! [:)]

Det er nok denne primolut du har fått, den brukes akkurat slik (og er den eneste pillen jeg vet om som utsetter mens bortsett fra p-piller)

Men man skal være sikker på å ikke være gravid før mman begynner på den, så man må bruke kondom i syklusen før da (eller andre sikre, ikke-hormonelle løsninger, ikke temperturmetode eller sånn) og det stemmer dårlig med at hun prøver å bli gravid....

Ring legen å få en resept de må du begynne med 3 dag før og ta 3 ganger til dagen.
Men du må ta en graviditet test før du får dem det motte jeg [:)]
Den slo jo ikke ut men når jeg slutta på de så var jeg gravid.

Back
Topp