Utsette forsøk i utlandet - Coronavirus

Palma12

Betatt av forumet
Jeg er satt opp på FER i styrt syklus i midten mars. Har allerede vært på første UL og gått på progynova i snart en uke. Forsøket er i utlandet og jeg Vurderer nå å utsette på grunn av coronasituasjonen. Jeg er ikke så redd for smitte, men hva viss flyavganger blir kansellert, eller vi havner i karantene utenfor Norge. Tenker at situasjonen er mer avklart om et par måneder, men vet jo aldri. Kjipt å måtte utsette også :(

Noen andre som også må utenlands? Hva gjør dere?
 
Kommer vel helt an på hvilket land. Jeg skal ikke lenger enn til Sverige, og tenker det går greit:happy:
 
Hmm.. Vanskelig valg.
Ville rådført meg med klinikken.
 
Enn så lenge er det fremdeles mulig å fly til både Kina og Italia, jeg hadde tatt sjansen og reist sånn som status i Tjekkia er pr nå.
 
Tsjekkia - lite smitte i dag, men kan jo fort forandre seg.


Her vil det ikke bare dreie seg om å reise til Tsjekkia.. mulig du skal mellomlande i Køben, Schiphol eller et annet sted for å komme deg til Tsjekkia. Muligheten for å kunne bli smittet på veien bør også vurderes.
 
Jeg har utsatt et par måneder. Det blir for usikkert :( Typisk min flaks når jeg endelig skal sette inn et embryo som har sjanse til å bli noe.. ja, da blir det en verdensomfattende epidemi!
 
Jeg skal til danmak i april, innsett av fryst blasto. Tenker god håndhygiene og mye sprit så går det nok bra. Samt unngå og ta på så mye på offentlige plasser. Har også vurdert hansker på under reisen :yuck:
 
Jeg skal til Tsjekkia i mai og juni anngående prøverørsbehandling. Jeg er såpass gammel som 43 år så er redd at dette koronnaviruset ødelegger min mann og min sin sjanse til å få et felles barn sammen. Jeg tar sjansen og reiser dersom det går. Er tross alt langt færre smittede i Tsjekkia enn i Norge. Men det spørs om Tsjekkia vil ha norske i landet sitt med tanke på at Norge ser ut til å bli langt hardere rammet enn Tsjekkia.

Vet ikke hvilke aldergrense det er på privat klinikk i Norge for prøverør....
 
Last edited:
Jeg skal til Tsjekkia i mai og juni anngående prøverørsbehandling. Jeg er såpass gammel som 43 år så er redd at dette koronnaviruset ødelegger min mann og min sin sjanse til å få et felles barn sammen. Jeg tar sjansen og reiser dersom det går. Er tross alt langt færre smittede i Tsjekkia enn i Norge. Men det spørs om Tsjekkia vil ha norske i landet sitt med tanke på at Norge ser ut til å bli langt hardere rammet enn Tsjekkia.

Vet ikke hvilke aldergrense det er på privat klinikk i Norge for prøverør....
På Fertilitetssenteret må du være maks 43 ved tidspunkt for egguttak. Men de har praktisk talt ingen ventetid.
 
På Fertilitetssenteret må du være maks 43 ved tidspunkt for egguttak. Men de har praktisk talt ingen ventetid.
Jeg fyller 44 år i slutten av året. Men er ennå 43. Kjipt at dette skjedde nå når vi skulle ta prøverør i Tsjekkia. Og nå når jeg er så gammel.. Og ferdig med ultralydsjekk og blodprøvene osv . Føler alt var bortkastet og at babyplanene vil gå i vasken for godt....men får håpe ennå. Mulig det ordner seg.

Får satse på naturmetoden pluss mulig spørre om Hausken kan hjelpe.
 
Nordmenn nektes innreise til Tsjekkia
Reisende fra Norge, Danmark, Sverige, Storbritannia og en rekke andre land forbys å reise inn i Tsjekkia, skriver The Independent.
Veldig kjip situasjon for oss som planla ivf i utlandet i denne perioden. Og spesiellt kjipt når den store babydrømmen blir knust. Jeg har nå tenkt å ikke stoppe å forsøke før jeg er 47 år. Jeg er 43 men jeg vet at jeg må mulig gi det litt tid pga coronna viruset og stengte grenser. Dette vil nok ta tid. Håper på å lykkes naturlig.

Håper på det beste for oss alle. Vi får krysse fingrene på at viruset snart blir under kontroll.
 
Jeg fyller 44 år i slutten av året. Men er ennå 43. Kjipt at dette skjedde nå når vi skulle ta prøverør i Tsjekkia. Og nå når jeg er så gammel.. Og ferdig med ultralydsjekk og blodprøvene osv . Føler alt var bortkastet og at babyplanene vil gå i vasken for godt....men får håpe ennå. Mulig det ordner seg.

Får satse på naturmetoden pluss mulig spørre om Hausken kan hjelpe.
Tror jeg ville ringt Fertilitetssenteret. I følge nettsidene er de åpne fremdeles.
 
Tror jeg ville ringt Fertilitetssenteret. I følge nettsidene er de åpne fremdeles.
Nå kommer nok babyplanene til å gå i "vasken". Min mann mener vi må vente ett år og at da kan vi reise å få tatt prøverør i utlandet, men det vil jo bli for dyrt... For nå er den norske kronen mindre verdt og det kommer nok til å bli langt dyrere å reise enn før....

Er klinikkene fortsatt åpne i Norge? Mulig jeg bør forsøke med egne egg i Norge hvis de godtar alderen min...

Babydrømmen ser ut til å gå rett i vasken. Trist... men jeg håper på at det fins muligheter. Alt av tid og undersøkelser var bortkastet liksom men jeg får håpe det ikke var.
 
Nå kommer nok babyplanene til å gå i "vasken". Min mann mener vi må vente ett år og at da kan vi reise å få tatt prøverør i utlandet, men det vil jo bli for dyrt... For nå er den norske kronen mindre verdt og det kommer nok til å bli langt dyrere å reise enn før....

Er klinikkene fortsatt åpne i Norge? Mulig jeg bør forsøke med egne egg i Norge hvis de godtar alderen min...

Babydrømmen ser ut til å gå rett i vasken. Trist... men jeg håper på at det fins muligheter. Alt av tid og undersøkelser var bortkastet liksom men jeg får håpe det ikke var.
De norske klinikkene har visst nå fått ok av Helsedirektoratet til å drive behandling. Men virker som endel klinikker har stengt til ihvertfall etter påske. Ville tatt en ringerunde!
 
Back
Topp