utsette betaling strømregning

ElinR

Betatt av forumet
noen som vet hvor lenge man kan utsette betalingen av strømregning? neste strømregning har bet.frist ca 30.mars. er d for lenge å utsette til 15.mai?? har sendt strømleverandør mail men ikke fått svar så ville bare høre om noen av dere har en slik erfaring..

noen steder gjør det, andre steder ikke, enkelte lar en delle opp hvis en ønsker det

ja nå leste jeg nøyere på sia demmes og ser man kan utsette maks 30 dager...hmmf..

Jeg ville tatt en tlf jeg, det er mye enklere å forklare situasjon over tlf;) Min mening;)

som regel er de ganske greie å ha med å gjøre hvis du ringer og forklarer situasjonen din. De ønsker jo å få pengene sine og om de kan få dem på en grei måte ved å vente litt så er de som regel behjelpelige.
Det går også fint å dele opp strøm regninger i alle fall i tre hos min strøm leverandør.kanskje du kan få utsatt den litt og delt den opp?

ring og spør ;)

ElinR skrev:
noen som vet hvor lenge man kan utsette betalingen av strømregning? Det er forskjellig fra strømlev til strømlev. Men normalen er 14 dager. Neste strømregning har bet.frist ca 30.mars. er d for lenge å utsette til 15.mai?? Jeg tviler på du får utsatt en forfallsfrist helt til 15.mai altså... Da kan du heller høre om du kan få delt opp fakturaen. Da kommer det igjen an på polisien på oppdeling og hvor stor den aktuelle fakturaen er på. Har sendt strømleverandør mail men ikke fått svar så ville bare høre om noen av dere har en slik erfaring.. De fleste kundesentrene har 3 dagers svarfrist på epost. 

Jeg har jobbet på kundesentert på en strømleverandør og har svart ut i fra det mitt gamle firma praktiserte. Min mann jobber der enda og var enig i det jeg sa.

Har svart med rødt i ditt innlegg etter hvert spørsmål :) 

hos strømleverandøren her så har det aldri vært noe problem å få utsatt en regning 1 uke eller 1.5 mnd.

Men hvis du utsetter den til ut i Mai, kommer det ikke bare en ny regning rett etterpå da? Ville delt opp jeg..

venter til fakturaen kommer jeg og så går d ann å trykke på utsett regningen:) klarer oss med at vi utsetter 1 mnd, altså til 30.april:) går akkurat:) må bare trikse og mikse litt i budsjettet:)

ja kjempegla for at d ordner seg. regner med dette er første og siste gang vi trenger å utsette :)

Back
Topp