Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Her er det annerledes, det er veldig god dekning på barnehageplasser, faktisk så mye at i fjor var det hele avdelinger som sto tomme.Her i Oslo er det såpass press på plassene at de faktisk krever at plassen tas i bruk også, ikke bare betales. Har også noe med at de skal skape et godt miljø i barnegruppa og planlegger tilvenning slik at barna skal bli godt kjent og sammensveiset før de begynner barnehageåret skikkelig. De tar selvsagt tilvenninger dersom det kommer nye barn senere også, men tilvenning av et nytt barn vil gå ut over hvordan dagene legges opp for de andre barna også.
Men ofte kan man snakke med styrer og si at man kan "stå til disposisjon" dersom noen andre av de nye barna ønsker å starte tidligere, og evt bytte oppstartsdato til senere i august. De tar aldri tilvenning av alle de nye samtidig første august, men sprer dem utover måneden. Dersom de da vet at dere gjerne vil starte senere, og noen andre vil starte før, så kan man stokke om litt. Vi hadde gitt beskjed om at vi gjerne ville starte så tidlig som mulig, men hadde fått plass fra 13.august først. 31.juli fikk vi telefon hvor de spurte om frøkna kunne tenke seg å begynne 1.august likevel. Det sa vi selvsagt ja til. Da kunne vi også ta litt kortere dager i starten siden vi hadde "regnet med" å måtte være hjemme to uker til.
Det kan jo være en løsning for dere også, å heller ta en rolig oppstart med f.eks bare noen timer om dagen de første ukene.
Jeg ringte akkurat barnehagenTror den eneste måten du får et godt svar for dere, er å kontakte barnehagen dere har fått plass i. Evt også barnehagekontoret i kommunen. De vet jo mer om hvordan forholdene akkurat der du bor![]()
Jeg ringte akkurat barnehagenDessverre må vi betale ja. Sure penger, kanskje mest det med kontantstøtten.
Jeg ringte akkurat barnehagenDessverre må vi betale ja. Sure penger, kanskje mest det med kontantstøtten.
Enig, jeg hadde også ønsket kontanstøtte i august pga ferie.